Alla inlägg under december 2009

Av jonna lundqvist - 22 december 2009 13:10

   Håller på att göra fint hemma så man kan komma hem o ta det lugnt med gott samvete.. Klev upp samtidigt som patrik imorse (6.15) för att hinna med tvättstugan, har nu skurar allt kakel + skåpluckor i köket, nu bara finliret kvar. Skönt!


Imorgon ska jag iväg o handla lite grejer till mamma som jag lovat, hoppas på att det inte är tokmkt folk bara!


Igår var Linnèa hos Paula och wallin medans jag var hos tandläkaren, det gick jättebra:) Tack!


Och i helgen kommer Linn hem ska bli skitkul o träffa henne, händer ju inte allt för ofta nu för tiden, ca två ggr om år?


Nä det här lär bli sista gången jag bloggar innan jul, så GOD JUL!!<3


/J

:)

Av jonna lundqvist - 20 december 2009 11:42

jobbade i fredags skönt med lite extra klirr i kassan:)


Jag fattar inte vad det är med folk, inse att jag bara inte vill ha med dig och göra, sluta prata om mig och min familj, låt oss vara! Less på det här jävla skitsnacket nu, man måste ju ha ett hemskt innehållslöst liv om man bara pratar om andra!!


Igår kväll var väl sådär, längtar till nyår istället:) Snart är det julafton också, massa mys med hela familjen!:) Längtar..


Nä nu ska vi fara och hämta gumman.


/J


...

Av jonna lundqvist - 17 december 2009 19:42

Idag har jag och skruttan poat på hemma, tittat på film, städat jag passa på o plugga när linnea sov så en del har det ju blivit gjort även fast man knappt varit utanför dörren...


Ialf, så skulle jag skynda mig iväg på prix och handla lite små grejer jag behövde till middagen, typ springer upp till bilen och ska låsa upp den men nyckeln går inte ens in i nyckelhålet!!! stog där bra länge o svor för mig själv o var arg på bilen innan jag ringde till patrik för o höra vad jag kunde göra, då säger han; Men jag låste den ju inte.... Och jag har inte ens försökt o öppna dörren... Kom iväg till prix och köpte även lite smått o gott, så nu ska vi ha myskväll.. (bara hockeyn är slut.) :/


Ser fram emot lördagen som bara den:) Blev så att jag ska jobba natt fredag mot lördag så jag lär ju vara lagomt pigg till kvällen, tokspeedad! haha


Nä nu surrar jag bara på, imorgon börjar med grund för mig så jag ska försöka komma i säng tidigt.


/J 

Av jonna lundqvist - 14 december 2009 18:28

Ja jag lyckades ju inte somna i tid igår.. Har annars väldigt lätt o somna, går på typ tre min och dom kvällar jag inte kan sova har jag panik för att jag inte sover och det gör ju inte det hela bättre om jag säger så.. Ialf, somnade runt två och skulle uppvid halv sju för att hinna till luciafirandandet på dagis. . .


Försov oss ca en kvart men kom snabbt iväg och har ju bara 50 m till dagis så vi kom i god tid, puh! Linnèa var hur söt som helst som lucia, hon verkade inte riktigt ha kläm på vad det hela handla om men gjorde lika som dom andra så det gick ju hur bra som helst, sötskruttan!


Efter det så var det fika, mjukstut o kaffe (varm oboy för dom små). Mysigt var det ialf, inte ofta vi är tillsammans på det sättet allihopa eftersom patrik börjar jobba sju varje morgon och helgerna oftast är fullbokade.


Sen så följde linnea med hem ett tag till innan carina hämtade henne och så for dom iväg o va med i ett till luciatåg. Jag for till stallet och mockade och snabbt vidare på skolan (tack wallin & paula för skjutsen), har haft psykologi väldigt intressant men samtidigt lite hjärngympa;) haha!


Håller fortfarande på och plugga lite, eftersom inte linnèa ska äta hemma så värmde jag upp lite matlådor vi hade i frysen. Alldeles för trött för att orka göra något mer avancerat. Ska förbereda lite inför middagen imorgon istället, lär vara trött då med.


Och snöar gör det med, riktigt busväder. Men man ska inte klaga, nu när snön väl kommit. Hellre massa snö än allt det där surregnet.


Nä nu ska jag fortsätta i tvättstugan:)

Av jonna lundqvist - 11 december 2009 16:02

Skönt, får lite tid tillsammans. Ska åka till mamma alldeles strax, måste börja klä på linnea så vi är klara då han kommer. Sätta oss i bilen, fara till stallet, mocka i rödaste rappet, fara mot hammerdal, tänkte svänga in på koopra och kolla om dom har ciggaretter o snus kvar eftersom dom håller på att sälja ut  allt för halva priset eller nåt sånt.


Vill verkligen att hovslagaren kommer snart så man får hålla igång, behövs inför jul.


Fast i helgen ska jag ju fara ut på en sväng med den bästa av dom alla;) Tänk att jag haft hästskrället i 8-9 år nu:) helt otroligt va tiden går fort.


Hm, har fått lite funderingar som jag ska ta o diskutera med min mamma.. Får se vad vi kommer fram till, återkommer om detta efter helgen.


Nä nu måste jag börja fixa!!


/J



Av jonna lundqvist - 11 december 2009 00:07

Blev lite småhungrig efter att jag hade lagt mig så jag gick upp o tog en macka, på något sätt lyckades jag hamna här sen:)


Jag måste ju ha världens sötaste dotter, imorse då patrik for på jobbet vakna linnea och han hjälpte henne över till våran säng, jag tänkte att nu tar det fem minuter så är det full rulle(som det brukar vara). Men icke, hon la sig ner och sa åt mig och sova för det skulle Nea göra. Och mycket riktigt så tog det inte lång tid så sov hon<3


Väntar på hovslagare så man kan hålla igång bonsy, tappade en sko då jag var ute o red. Tråkigt, hoppas jag får en tid snart. Han börjar bli så himla fin nu så det känns inge roligt och ställa av honom då. Förhoppningsvis är vi i full gång till veckan igen.

  

Annars, börjar komma igång med lite kurser vilket är skönt! Bara o hålla igång nu. Har för den delen börjat må bättre efter vaccineringen, hela familjen vaccinerade sig ju samtidigt och den enda som klarade sig helt bra var linnea, vilket är huvudsaken. :)

Funderar på att åka till hammerdal och hälsa på mammsen i helgen blir nog även en tripp till bgv isåfall, men inget är bestämt än kanske bara är hemma också...


Har tagit på mig att jobba lite mellan jul och nyår, patrik jobbar ju ändå den veckan. Kan vi vara hemma hela familjen veckan efter nyår då han har semester och mysa tillsammans istället!


Snart blir det flytt också, kommer bli hur skönt som helst när det är överstökat!!:) Blir en riktig nystart, känns skönt o komma bort från torvalla trots allt. Har trivts bra här men samtidigt har så mkt hänt medans vi bott här, så nu lägger vi det bakom oss. Nu ska jag bara umgås med människor jag tycker om, vara med min familj som jag älskar mest av allt, bli klar med utbildningen. Sen så ska jag sluta vara så förbaskat naiv och tro på allt o alla. Det blir väl en bra start på det nya året ? Jag tror att 2010 är vårat år, känner på mig att bra saker kommer att hända då!:)


Nä nu ska jag göra övriga familjen sällskap, & SOVA!:)


/J






Av jonna lundqvist - 9 december 2009 10:58

Gud så skönt, csn har ju hållt på o strulat men nu är allt löst. SKÖNT!


Vi var allihopa och vaccinerade oss mot svinis i måndags, vilket resulterade med att jag har inte allas mått bra, känns lite bättre nu så det finns hopp om livet. Linnea klarade sig bäst av oss allihopa, patrik har mest ont i armen.


Snart ska vi flytta också, ska bli hur kul som helst! Tänk bara vad linnea ska kunna leka:) Känns ju ännu bättre eftersom det var så pass fint där, inte något som måste bli gjort nu.


Igår kväll var vi föst på hejdåmiddag hos jessika eftersom hon ska flytta till karlshamn och sen kom wallin och paula förbi och vi spelade lite monopol och hade det trevligt:)


Har tagit på mig att jobba ett par dagar mellan jul och nyår, känns skönt med lite extra pengar ialf, patrik jobbar ju ändå under den tiden, han har ju "semester" alla röda dagar plus veckan efter nyår. Blir skönt o ha honom hemma ett tag så vi kan hitta på lite saker med våran gumma:)


Nä nu ska jag ta itu med hemtentan jag har att göra.


/J


Mys

Av jonna lundqvist - 5 december 2009 11:14

Fullspäckad dag, men det tycker vi om!:) Väntar på att Julia ska komma hit nu så ska vi möta upp mickan, ayla o leia. Sen blir det djungelhuset så barnen får leka av sig riktigt... Efter det så ska vi till frösön och klä julgran. mysigt värre!


Sen blir det väl tårtbak för hela slanten, lyckades ju göra tårtbottnar igår så för tillfället är jag riktigt nöjd. Det var ju det svåra så nu bör det ju bli goda tårtor!:)


Nä nu måste jag kila. /J

Ovido - Quiz & Flashcards