Alla inlägg under juli 2011

Av jonna lundqvist - 29 juli 2011 20:09

Oj så fort det går! bara sex veckor till som jag ska jobba, skönt! Sen ska massa fixas hemma och massa kvalitetstid med min prinsessa:)


Igår var jag och mamma på frösö zoo med barnen, det uppskattades.. Jag tyckte dock värmen var jobbig, men jag överlevde ju! så fort jag sätter mig och ska skriva ett inlägg här så tänker jag att jag har så mkt att berätta men när jag väl ska börja så försvinner allt, kanske därför man ska skriva ett inlägg lite oftare...


Helgen spenderas på jobbet, nätterna ialf. Därför hoppas jag på sämre väder under helgen, är grymt jobbigt att sova när det är varmt. Dessutom blir jag stressad när det är fint väder, då ska man ju inte sova utan passa på att vara ute.. Tyvärr funkar det ju inte riktigt så, någon gång måste man ju sova..


Graviditeten går framåt med stormsteg, just nu är jag i något sorts viloläge, inget känns varken bättre eller sämre. Fötterna svullnar iochmed värmen men blir bättre så fort det blir lite svalare, så jag ska inte klaga! Märker dock att magen blir större och större, mest på att jag själv börjar bli så klumpig och orörlig..


Avslutar emd att kasta in några bilder!:)


/J


   

   

Av jonna lundqvist - 12 juli 2011 12:25

har varit så himla trött, nästan så att jag håller på att somna när jag kör bil mitt på dagen. Men hos bm idag så fick jag svaret, dåligt blodvärde. Så det är bara till att börja tugga järntabletter, två om dagen till en början sen trappa ner till en. Annars så tyckte även bm att min livmoder låg kraftigt på plussidan, så det blir till att följa utvecklingen så får vi se vad som händer:) Annars såg allt bra ut, hjärtljud osv.


Är annars ledig idag, skönt att få lite tid med skruttan.. Är just nu och våldsgästar jessika som är så snäll o ska bjuda på lunch:)


Jobbar morgon resten av veckan vilket är skönt tycker jag för då blir man ju klar och får lite tid att stöka hemma på em. Nästa vecka börjar jag jobba på natten igen, hoppas att järntabletterna börjat verka tills dess.


Hemma har jag varit duktig och bytt gardiner i köket plus putsat fönstret från insidan, riktigt bra blev det. Men hittade ju massa saker som ska slängas... Det blir dagens syssla:)



Nä nu får det räcka för idag!;)


/J




Av jonna lundqvist - 4 juli 2011 10:55

Ny vecka nya tag, ska snart börja bege mig mot jobbet sen blir jag kvar där tills ikväll:) Har ju varit ledig i helgen, men har fått en del gjort på hemmaplan.. Nu är tre av fyra väggar tapetserade på Linnèas rum så det går ju framåt, ska lägga ut en bild då det är färdigtapetserat även fast nytt golv ska läggas också.


Har arbetat undan  en del i tvättstugan, städat och börja komma på rätt köl igen. Blir så grinig då jag känner att jag inte hinner med det jag vill göra efter jobbet, men har varit så grymt trött ett tag. Känns som om energin sakta men säkert börjar komma tillbaka:)


I fredags efter  jobbet så kom hovslagaren och verkade rigel, han får gå skolös ett tag då han ändå bara ska ha semester.. Han tyckte det var mysigt att bli pysslad med en stund ialf:)


Nästa vecka ska jag till Bm och då har ajg tänkt att Linnèa ska få följa med och lyssna på bebisens hjärtljud:) Tror jag hon tycker är spännande...

Linnèa började för den delen dagis idag, och jag måste säga att hon är fantastisk när det gäller att komma upp på mornarna, väcker henne vid sextiden och hon går ifrån djupsömn till klarvaken på någon sekund, och på bra humör. Hon längtade efter dagis och sina kompisar där, så det kändes ju jätteskönt:)


Blir mest halvdagar för henne där så det känns ju också lagomt..


Nä, har nog inte så mkt mer att skriva, hatar dessa kvällspass då man börjar kl tolv, man sitter ju mest och väntar på att man ska börja jobba, skönare o ha det överstökat ifrån morgonen.


/J


 


Ovido - Quiz & Flashcards