Alla inlägg under februari 2012

Av jonna lundqvist - 14 februari 2012 22:22

Släppte ut hästarna imorse vid 05, skickade iväg patrik och linnea på dagis och jobb;) Badade ella och

åt frukost, tog sedan en powerwalk runt haxäng. 


Kom hem och då var det bara o sätta sig i bilen och bege sig mot bvc, ella fick sina tremånaders sprutor, 

och det togs längd och vikt. hon är nu 63 lång och vägde 6990, har på en månad växt 5 cm och gått upp ett kg. Så

nu går det undan. For sedan in emot stan och hämtade linnea, hon tyckte så synd om ella som fått sprutor,,


Vi tog det ganska lugnt under eftermiddagen, förutom ett ryck med dammsugarn och skurkäppen men det var typ allt.

Till middag åt vi kycklingwok, jag sa till linnea att smaka ett bambuskott och nämnde även,- det är ju såna som pandorna äter! linnea smakar och svarar - då kan pandorna få behålla bambun för sig själva ! ingen höjdare med bambu med andra ord. 


Men nu ska jag o ella gå och lägga oss och vänta på att herrn i huset kommer hem. en lastbil fick punka vid halv tio så det var ju bara för han att fara.  antagligen kommer jag snusa gott när han kommer hem.


Mycket mer än så händer inte i haxäng för tillfället.


/j  

Av jonna lundqvist - 13 februari 2012 12:50

Lugn helg, igår var vi ute mest hela dagen. Passade på när det var så himla fint väder, nog för att det verkar lika fint idag okcså, så ska snart packa ner ella i vagnen och gå ut med linnea så hon får åka pulka. Tänkte även ta en promenad med stickan. Ikväll blir det en ridtur:) Nog för att inget kan slå gårdagen då vi fick komma ut i dagsljus! såg ju tillome vart jag red! haha längtar till sommaren, eller ialf våren då dagarna blir längre..


Annars så är det väl en del städning som står på dagens schema.. 

Imorgon ska ella få sina första vaccinsprutor, tänk att hon då är tre månader. Nu kommer hon nästan runt från rygg till mage, är bara armen som är i vägen så när hon kmr på det så rullar hon runt:) just nu ligger hon och kollar på sin storasyster som håller på och 'tränar' haha.. 


nä det var nog allt jag hade o komma med.


/j    

Av jonna lundqvist - 9 februari 2012 19:32

Klockan 05 började dagen med att släppa ut lite hästar, mockade och gjorde grett på en gång så det var färdigt för dagen. Åkte hem och åt frukost innan jag och ella åkte på babymassage, Mickan var så snäll och hämtade linnèa så vi kunde ta det lugnt. så vi tog och handlade och åkte sedan hem och tog med oss stickan på en långpromenad, blåste bra nog kallt när vi gick efter sjön men blev bättre när vi kom till skogen hade kunnat gå hur långt som helst, härligt!


Sedan passade jag på att sy nya gardiner till köket, riktigt nöjd över resultaet med tanke på att det var första gången.. Och när jag ändå höll på att förnya mig så tog jag och gjorde gulaschsoppa för första gången till middag, även det blev en fullträff;)


Nu kan vi även officiellt berätta att ella har fått hela sitt namn, Klara ELLA Alicia:) Dop blir det senare på vårkanten. 


Var på hc för efterkontroll i början på veckan och passade även på att väga mig, har nu gått ner 14 kg på tre månader så det borde man vara nöjd över ? :) Nu kan man ju böreja röra på sig också när våren närmar sig. 


Imrogon har patrik lovat mig en kväll i stallet så då ska jag och rigel på tur;)


/J      

Av jonna lundqvist - 2 februari 2012 12:14

Egentligen började jag skriva ett inlägg igår men insåg att jag ahde varken lust eller ork då så gör ett nytt försök idag 

istället:) Den här veckan har jag jobbat tisdag kväll och sedan varir jätteförkyld resten av veckan:( 


Idag börjar jag känna ig lite bättre så det är väl påväg åt rätt håll då:) Skönt de så man kan börja röra på sig igen, nu ska ju även hästen sättas igång ordentligt bara det inte blir så himla kallt.. Fast så länge det inte är extremt så är det ju bara o klä på sig:)


Idag är jag och ella hemma själva. Linnea är på dagis och skulle få gå mellan 7-14 idag då det var 4årsgrupp "utegrupp" på förmioddagen och sedan maskerad efter lunch, som hon har sett fram emot den här dagen!<3 Såklart ska hon vara prinsessa på maskeraden:) Sedan ska patrik hämta henne så ska hon vara med pappa på jobbet:)


Jag tänkte lägga mig och vila med ella på em så är jag nog pigg tills de kommer hem.. 


Pga all snö som kommit har vi iår fått en riktigt stor snöhög här utanför så i måndags bäddade vi ner ella i vagnen och gick ut allihopa o åkte pulka och tefat efter middagen, linnea var såklart helnöjd och somnade snabbt sen:) Så visst har vi svurit över snön men inget ont som inte har något gott med sig... 


/J  

Ovido - Quiz & Flashcards