Alla inlägg under november 2009

Av jonna lundqvist - 26 november 2009 20:13

Jag är glad! Jag är glad för mkt, jag har en underbar sambo. Visst har vi haft våra motgångar vissa värre än andra, men vi går alltid igenom det tillsammans och älskar varandra ännu mer i slutändan. Vi har en frisk och glad tjej som får mammas o pappas hjärtan att smälta varje dag. Vi har det bra helt enkelt.


Nu ska vi ju dessutom flytta till hus, denna gång ska vi ta det lugnt, hinna packa riktigt, planera.. Så går allt som det ska så är vi väl inflyttad o klar till i feb.


Patrik är iväg o hyr en film, ev skulle wallin o paula följa med o kika också.. Lär ju märkas;)


haha imorgon är typ hundrade fredagen i rad som vi har tvättstuga, bara för att vi är ute i sista stund så får vi ta dom tider som finns över. Och INGEN vill tvätta på en fredag, utom vi då....


jaja, skrev lite för att fördriva tiden mest.


/J



Av jonna lundqvist - 26 november 2009 15:13

   Som det nu ser ut blir det ev middag ute på nåt bra ställe, djungelhuset med gumman, julstädning och pyntning!:)


Var på dollar igår med svärmor jessika och mia, TACK för det:) Hittade lite smått o gott, bl.a gardiner till vardagsrummet, en fin stor fruktskål, lite tomtar, vaxduk och MASSA ljus... Myys! Jag älskar verkligen julen...


Har hållt på och stöka litegranna medans skruttan vilar, annars tycker hon ju bara att man är tråkig..


Idag har vi haft en riktig mor/dotter dag, tog lite sovmorgon, klev upp och gjorde en god frukost, for till patrik och hälsade på.. Linnèa skulle ju promt titta på 'takton'.. Efter det for vi vidare till stallet mockade (fick god hjälp av den lilla:P) och gick in till Pia och William och fikade lite. Linnèa var så himla snäll mot William, hon tyckte nog att han var så liten att det var ingen mening o bråka med honom:)


Tog och rullade vidare till ica MAXI där jag köpte en ny telefon då min gamla vill att jag ska skriva en säkerhetskod, som jag förövrigt inte ens vet vad det är?:P Nu ska jag ta och laga lite middag tills karln min kommer hem. Ska slå till på lite stuvade makaroner och köttbullar, MUMS! ;)


/J

Av jonna lundqvist - 24 november 2009 10:00

 Förstår om dom stackars läsare jag har tröttnar på att kolla min blogg då det kommer ett inlägg en gång varannan månad typ.

 Men faktiskt så har jag haft fullt upp, har ju börjat usk utb nu (jättekul!) så det tar  mkt tid. Har ialf validerat första kursen så nu sitter jag med hemtentan för att ha möjlighet till ett högre betyg en G. Inte jättesvårt men det är lite tänk innan man får ihop det:)


 I helgen var jag som sagt iväg på en träning för Malin Trollnäs, var VÄLDIGT givande... Både att rida för och sen titta på dom andra. Jag var slut redan i uppvärmningen då jag skulle galoppera efter fyrkantsspåret och göra 15-20 m volter i varje hörn, det är mkt att tänka på när man ska få med alla delar på den stora hästen... Sen så var första hoppövningen lydnadsövning, alltså komma i galopp hoppa hindret, göra en volt (fortfarande i samma gångart) hoppa ett hinder etc.. sen så var det lite gymnastikhoppning och dy. Jättebra! Ska absolut rida för henne igen nästa gång hon kommer.


 Sen for jag o hälsa på mamma och stannade där tills på söndag, vi åt lite god mat och satt o surrade allmänt.


 Till helgen blir det lugnt också, vi ska julstäda och efter det pynta och baka lite till helgen efteråt då linnea fyller hela två år (!) Tänkte göra ett besök på djungelhuset någon av dagarna så inte linnea tycker vi är så tråkiga:P


 Ska iväg till svenstavik på onsdag med svärmor, mickan, mia och ev nån fler och shoppa julpynt på dollar:D Då kommer det bli kul och städa sådär riktigt mkt då man vet att man ska få göra det sådär fint och mysigt sen!:)


 Vi ska ialf ha en liten julgran i plast här hemma som linnea får vara med o pynta, även fast vi inte är hemma över jul så är det ju kul för henne, plus att jag tycker det blir mysigt.. Hoppas katterna låter bli den bara... 


    Nä nu tror jag att jag o linnea ska ta lite fika:) Har ju en lugn vecka den här veckan då den enda kurs som har kommit igång har jag validerat. Men nästa vecka blir det andra bullar! haha


 Förresten har jag glömt o skriva att vi ska åka bort över nyår, har hyrt en stuga i åkersjön i tre dagar!:) ska bli jättekul/skönt att komma bort ifrån stan! Har ju med oss trevligt folk så det blir säkert kul!:)



/J




Av jonna lundqvist - 16 november 2009 12:49

Är hemma med linnea idag då hon inte är helt hundra.. Har blivit lite film (pettson o findus glömligheter x50) och jag försöker städa lite mellan varven.. Det går än så länge bra o vara rökfri, tror att det kommer funka nu då jag verkligen gett mig den på det.. Risken finns att jag kompenserar det med en massa kaffe och godis, det är däremot inte bra.


Till helgen ska jag träna för malin trollsnäs, ska bli jättekul! Det blev bara en dag men det gör inte så mkt, tror jag kommer vara ganska slut efter det ändå:P


kankse skriver lite mera sen om jag har nåt viktigt att uppdatera om...


/J


Av jonna lundqvist - 15 november 2009 21:07

Ja då var den här helgen redan slut... Orkar inte skriva så mkt mer än att jag har kommit på att jag ska sluta röka. Det är ju bara dumt och kostar en massa onödiga pengar. Så nu får vi se hur det här går. Har ju klarat av DAG 1 utan att röka ialf.


Tror gumman håller på att bli förkyld, hoppas det inte bryter ut....


/J  

Av jonna lundqvist - 9 november 2009 15:40

Ja då har man börjat "på riktigt". Känns riktigt skönt, man vet ju vad man gör i ett år ialf.

Men trött blir man av ingenting, antar att det har med årstiden att göra.


Tänk om dygnet hade fler timmar, fullt upp hela tiden. Men det blir väl lite lugnare då man har kommit in i allt. jobb, skola, hästar och familj... Annars får amn komma på en lösning:)


Har haft en bra helg, jobbade tillochmed lördag morgon, sen kom karln o hämtade mig och vi for till borgvattnet umgicks och spelade texas.


Ikväll ska vi löshoppa hästarna, ska även hoppa lite uppsuttet på bonsy. Blir nog bra det med...

Har läst ut twilight böckerna i ett nafs, nu vill jag se filmen. Trodde inte att jag skulle tycka böckerna var så bra som dom var brukar inte vara min smak, men det var över förväntan!:)


Nä nu ska jag fixa lite käk, städa lite och sen så blir det till och skynda sig!



/Jlinneaskor  

:)

Av jonna lundqvist - 3 november 2009 08:04

   Har suttit och ätit lite frukost, blev resten från igår.. Skinksallad:P Ska ta en kopp kaffe innan jag ska till stallet. Ska ut med åsa och pia, så idag får hela stallet lufta sig:P Känns ändå roligare o rida nu när bonsy har börjat sätta lite muskler så allt går lite lättare:)


Sen blir det lite plugg innan man ska hämta världens bästa unge på dagis...


På fredag ska jag o min mamma iväg o handla en massa julpynt så man kan göra fint här hemma. Är för den delen verkligen glad att jag har min mamma som ställer upp för mig i vått och torrt, spelar ingen roll vad det handlar om så vet jag att jag kan prata med henne. <3


Patrik har fått fast jobb också och det känns hur skönt som helst för oss båda tror jag... Grattis gubben!

Det känns som om allt går i vår väg för tillfället, hoppas det fortsätter så!:)


/J

Av jonna lundqvist - 1 november 2009 17:07

Sitter o funderar, blir så irriterad även fast ett par veckor gått! Varför ska folk Ljuga?! Men nu är det ju såhär att vi alla vet vad som hände då det var flera personer med så då borde det väl vara lika bra o be om ursäkt? Och få saken ur världen, för det är ju en ganska allvarlig sak som denna person påstår.


Nog om det, hade en ganska trevlig kväll igår. Idag har jag storstädat hela lägenheten och bytt ut det gamla köksbordet mot ett annat. Nä nu har jag inget mer att säga.


/J

Ovido - Quiz & Flashcards