Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

29 maj 2012

Av jonna lundqvist - 29 maj 2012 20:57

Ja tänkte att jag skulle ta och berätta om våran umeåresa. 


Åkte dit i torsdags som sagt, träffade kirurgen som skulle op ella. Narkosläkararna som 

absolut inte hade någon annan tid att träffas på än på tors (enligt kordinatorn) hade temadag på tors em, så fick som tur var en ny tid på fredag. 


En liten sväng for vi ner på stan och kollade läget innan vi gjorde kväll.

Eftersom Linnèa var med så hade vi på förhand bestämt att vi skulle försöka hitta på saker som hon tkr är kul och passa på att ha en 'familjehelg'. Så fredagen spenderades på ett tropikhus som skulle vara 'norrlands största' men visade sig vara nere i källaren på kommunhuset i en förort till umeå... Men linnea var lika nöjd för det:)


Äkte förbi ett 'köpcentrum' och shoppade lite sommarkläder till ungarna. 

Lördagen åkte vi till ett ställe som hette leos lekland typ djungelhuset men större. Linnea tyckte det var jättekul (även vi andra) Och på söndagen passade vi på att göra stan:)


På måndagen började allvaret och klockan var ställd på 05.30, Patrik fick följa med ella in på op och hålla henne medans hon sövdes, jag kände att jag var för känslig och det är bara dumt om hon känner av att jag är ledsen. Under tiden hon operades gick vi och åt frukost för att få annat och tänka på.


Vid halv tolv tiden var hon klar och jag fick träffa henne på uppvaket, hon vaknade ganska snart och ville komma upp till mig, somnade sedan om i min famn ca två timmar. På eftermiddagen som följde hade hon väldigt ont och fick tillslut starkare smärtstillande för att kunna komma till ro och försöka äta lite. det blev vändningen och i morse var det samma gamla vanliga glada ella. Såklart att det är lite småknorrigt med maten men vi insåg att det var lättare om hon åt med sked istället för flaska.


När vi sedan fick valet om vi ville åka hem eller stanna på hotellet ytterligare en natt så var valet lätt. kändes som att det är lugnare för ella om hon får komma hem till sin egen säng och ha alla sina saker istället för att sitta på hotellrummet. Även Linnea var väldigt nöjd över att komma hem, och överlycklig över att få gå på dagis imorgon:) Nu följer ett par lugna dagar för oss då ella får bestämma vad som hinner göras. 


Jobbigt att se sin lilla bebis så hjälplös, men nu är den värsta pärsen över och vi håller tummar och tår för att det inte blir någon infektion eller liknande. 


/J  





























 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jonna lundqvist - 6 december 2014 23:56

Började idag läsa gamla blogginlägg och isåg då varför jag tycker det är roligt att skriva, för min egen skulle.. Det är ju så kul att gå tillbaka och läsa ett par år senare..   Idag är det alltså den sjätte december och Linnèa har fylltsj9u år (...

Av jonna lundqvist - 30 november 2012 10:13


Bara att erkänna att det går ett tag mellan mina inlägg, verkar inte bättra mig heller.. Men den som väntar på något gott eller hur var det??    Farmor har precis var så snäll och hämtat mina barn så att jag ska kunna ta en ridtur i dagsljus:) vi...

Av jonna lundqvist - 19 november 2012 11:15

Det där med regelbundet bloggande verkar inte fungera för mig, så de som faktiskt tittar in här får helt enkelt ha lite tålamod;)   Vi har väl inte gjort så överdrivet mycket under hösten, vardagen rullar på..    Ella som fyllde ett år i onsd...

Av jonna lundqvist - 23 augusti 2012 15:54

Måste väl erkänna att jag kanske inte är världens mest flitiga bloggare,  men hur som helst så lär det bli bättre nu när hösten närmar sig och man kommer in i vardagen igen.   Sedan jag skrev sist har jag hunnit med att jobba och vara på en semes...

Av jonna lundqvist - 20 juli 2012 10:58

Som vanligt verkar det bli långt mellan gångerna... men ska bättra mig!   Sommaren verkar bara svischa förbi, jag o patrik möts mest i dörren, antingen jobbar han eller så jag.  Men som sagt, skönt att få spara lite föräldradagar. Ella ska vara...

Ovido - Quiz & Flashcards