Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

21 maj 2012

Av jonna lundqvist - 21 maj 2012 10:52

Har blivit långt mellan ggr som jag sriver här men ska försöka uppdatera lite om vad som hänt och vad som händer för oss framöver!:)


I princip har vi blivit klar med lgh, nu är det mest att flytta på saker, saker som ska kastas, saker som ska in i förrådet och saker som ska säljas kvar att greja med.. Annars är renoveringen klar och alla möbler är uppe, gardiner ska upp i ellas rum sen så!


Igår döptes ella, det blev en lyckad dag och jag hoppas alla inblandade känner sig nöjda! Ett extra tack till er alla som hjälpte till, jennifer med tårtorna, pia och ida för dekorationerna och paula, wallin och mia för allt 'extra' runtomkring.  Jag var helt förstörd och har typ sovit i tolv timmar, börjar komma igen men är fortfrarande lite småborta. Ska ta en promenad sedan innan linnea kommer hem ifrån farmor så lär det ju 'klarna' ;) 


Annas så måste jag få tag på en tvättstugetid och tvätta och börja packa för på torsdag far vi till umeå, ella ska på inskrivning då, seden ska ví vara i umeå tills på måndag då op är och sedan blir det väl ytterligare två dagar, men då bor ju en av oss med ella. För de som inte vet så har ella en liten gomspalt som ska åtgärdas. 


Jag börjar känna mig stressad för att packa åt fyra stycken i en vecka utan att kunna tvätta varav två är barn blir ju kul, men det löser sig nog. Annars så hart vi ju fredag-söndag då vi är 'göralös' alltså vi inte ska vara på sjukhuset, så  då får vi passa på att hitta på lite roliga saker med ungarna istället och göra det bästa av tiden vi är där trots att det är pga en tråkig orsak. samtidigt tk jag att det ska bli väldigt skönt att få det här överstökat. 


Läste i papperna nu att hon inte får använda napp på två veckor, det lär ju säkert bli jobbigt då nappen är en bra tröst och hon säkert kommer vara ledsen efteråt. men vi får göra det bästa av situatioen och sen är det väl lika bra man slutar med napp för gott? jaja vi får se vad som händer!


/J  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jonna lundqvist - 6 december 2014 23:56

Började idag läsa gamla blogginlägg och isåg då varför jag tycker det är roligt att skriva, för min egen skulle.. Det är ju så kul att gå tillbaka och läsa ett par år senare..   Idag är det alltså den sjätte december och Linnèa har fylltsj9u år (...

Av jonna lundqvist - 30 november 2012 10:13


Bara att erkänna att det går ett tag mellan mina inlägg, verkar inte bättra mig heller.. Men den som väntar på något gott eller hur var det??    Farmor har precis var så snäll och hämtat mina barn så att jag ska kunna ta en ridtur i dagsljus:) vi...

Av jonna lundqvist - 19 november 2012 11:15

Det där med regelbundet bloggande verkar inte fungera för mig, så de som faktiskt tittar in här får helt enkelt ha lite tålamod;)   Vi har väl inte gjort så överdrivet mycket under hösten, vardagen rullar på..    Ella som fyllde ett år i onsd...

Av jonna lundqvist - 23 augusti 2012 15:54

Måste väl erkänna att jag kanske inte är världens mest flitiga bloggare,  men hur som helst så lär det bli bättre nu när hösten närmar sig och man kommer in i vardagen igen.   Sedan jag skrev sist har jag hunnit med att jobba och vara på en semes...

Av jonna lundqvist - 20 juli 2012 10:58

Som vanligt verkar det bli långt mellan gångerna... men ska bättra mig!   Sommaren verkar bara svischa förbi, jag o patrik möts mest i dörren, antingen jobbar han eller så jag.  Men som sagt, skönt att få spara lite föräldradagar. Ella ska vara...

Ovido - Quiz & Flashcards