Alla inlägg under maj 2010

Av jonna lundqvist - 27 maj 2010 07:47

Känner mig stressad, tycker det har varit jobbiga lediga dagar.. Mysigt o få vara med sin familj, men jag kan inte riktigt sätta ord på vad som gör mig så stressad.. Är kanske den där stora vedhögen som ligger utanför som gör att jag känner mig så:P aja, blir nog bättre.


Har precis betalat lite räkningar, lika kul som vanligt. Ska sätta mig och göra en uppgift inför avstämmningen i em och uppdatera mig om den andra uppgiften som redan är klar. Men har ju tid på mig, ska inte vara på skolan förrens halv fyra.


I helgen är det motormässan, synd på vädret. Men vi drabbas ju ändå inte av det, ska    hålla på med veden fram tills jag far och jobbar på lör kväll.. Julia ska ev sova här fre mot lör också, blir kul för småjejerna.


Nä funderar på att ta det lite lgunt i soffan innan det är dags att sätta igång;) haha


/J


...

Av jonna lundqvist - 26 maj 2010 11:41

Imorse var det tänkt att jag skulle ta en liten sovmorgon, typ till åtta eller nåt likande men det hela slutar emd att jag är rädd att patrik ska komma försent till dagis/jobb så jag kliver upp och gör iordning linnea för att de ska komma iväg. Efter det så var jag så pigg så jag for till stallet, släppte ut hästarna och red intervaller.


Är hemma och hunnit med att städa köket, gjort iordning så jag ska åka till återvinningen om en stund och pluggat. Så lite har blivit gjort ialf.


Ska strax åka och hämta paula så ska vi åka och simma, efter det blir det nog lite solning tror jag!


Igår hittade jag äntligen ballerina skor åt linnea, som jag letat och så fanns de på lindex för 99 kr!!:) Ibland är det nästan för lätt..


Nä nu är det nog hög tid att jag tar och packar ner badkläderna och sticker iväg!:)


/J     

Av jonna lundqvist - 24 maj 2010 23:41

Är det något jag inte har så är det dygnsrytm. Nu efter att jag har jobbat nätter ett tag så är jag aldeles för pigg om kvällarna så jag lägger mig inte i tid, till saken hör att jag fortfarande är relativt morgonpigg. Alltså blir det inte många timmars sömn, något som brukar visa sig i en enorm trötthet framåt em. Vissa nätter, som natten som var sover jag knappt någonting alls.. Men men, det brukar rätta till sig i slutändan.


Idag skulle jag iväg och rida en riktig långtur hade jag räknat ut, men hästen höll tydligen inte med mig för han hade tappat en sko för ovanlighetens skull.

Funderar på om vi ska ställa upp i distanstävlingen i svenstavik i mitten på juni, får se hur formen är;) (mer på mig än på hästen) det är ju ändå fem mil.


Idag har jag rensat ogräs så det har stått härliga till, det går kanske att få det att se skapligt ut ändå:) Linnea ville vara snäll o hjälpa till i ett obevakat ögonblick, då rök tulpanerna.


Nu börjar min köra sambo tycka att jag ska sova så jag får skriva mer vid ett senare tillfälle!


/J  

Av jonna lundqvist - 21 maj 2010 18:13

 Idag har vi verkligen fått känna på de positiva sidorna med att bo i hus med egen tomt.. Har varit ute i solen i princip hela dagen och bara mått gott.


Paula kom förbi och hade även med sig hunden som fick ta ett välbehövligt dopp i sjön:)


Är nu "ledig" fram tills den 29e. Inget jobb alltså, men desto mer skola.


Ska snart till stallet och ut med hästen i det fina vädret, det gillas!


/J

...

Av jonna lundqvist - 8 maj 2010 19:20

Nu var det lite väl länge sen sist kände jag. Men har helt enkelt inte haft någon som helst lust att skriva något. Har hållt på att kvävas av alla "måsten" så bloggandet har helt enkelt fått kliva åt sidan.


Annars kan jag väl inte påstå att det har hänt så hemskt mkt, skola, jobb, familj, hästen och vänner i mån av tid har prioriterats.


Poar på i min lilla trädgård då och då något som blivit mitt lilla terapijobb:)  Just nu dras jag med krattsår så nu är det lugnt på den fronten (har gnällt över dessa så det har låtit som en gammal krigsskada) haha!


Linnèa växer och har blivit en lillgammal liten dam, pratar och har även börjar använda pottan flitigt:) Vilket gör att jag får förhoppningar på en blöjfri framtid..


Är hos mamma och ska snart iväg och göra den första av tre nätter, just nu känns det hemskt gruvsamt men det går nog över om inte annat känns det väl bra när pengarna finns på kontot. Jobbigast är att vara ifrån familjen, men man får tänka på ett kärt återseende istället:)


Nä, kanske gör en längre uppd. imorgon. Ska även försöka få in en bild på mitt hår för dem som inte sett det än.


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards