Alla inlägg under augusti 2011

Av jonna lundqvist - 22 augusti 2011 21:10

Helt plötsligt gick luften ur mig så då passar jag på att sätta mig här. 


Har nu städat hela vardagsrummet, köket och börjat lite smått på sovrummet. 

Har då även strukit och bytt gardiner i vardagsrummet, "lagat" dammsugaren som inte sög, rensat Linnèas garderober från alla för små kläder eller kläder hon aldrig har och inte heller kommer att använda. OCh sedan har jag hunnit med ett par maskiner tvätt vilket jag fått gett mig med nu pga att alla torkutrymmen jag kan komma på är fulla. Men eftersom vi helt plötsligt inte hade ett enda rent lakan så var det på tiden!


Men nu så har ju tydligen min rygg gått och sagt upp sig, funderar på om det är foglossning jag har? det sitter mera ner emot svanken mellan höfterna och ibland känns det som om benen bara ska vika sig på mig. JObbade en delad tur igår och kände samma fenomen på slutet av kvällen, har börjat inse att det inte verkar som att det bara är att bita ihop och hoppas det ger med sig? Allra värst är det när jag ska upp o kissa på nätterna och är lite stel dessutom... 


Då tycker jag hellre att jag har haft en större eller ialf obekvämt problem idag, och det är att det känns som om huden ska spricka på mig, det töjer och drar i allla håll, precis som om jag har växtvärk i huden, så tror det är en bebis som har en tillväxtperiod nu.


Känns ialf hur skönt som helst att vi börjar få lite ordning igen, tvättstugan börjar vara helt ok, vardagsrummet är dammfritt och köket fräscht! 


Egentlige hade jag nog inte så mkt mer att berätta än att jag är lite stolt över mig själv som äntligen fått tummen ur och tagit itu med allt! 


Börjar längta efter hästryggen igen, men nu är det inte alltför lång tid förren jag sitter där igen!!:) 


Imorgon far skruttan och jag o hälsar på momma, skönt o ta det lugnt innan jag jobbar tors-tis. Kanske ryggen hinner bli ok igen?!:)


Det här inlägget var visst både lite ris och ros. Mindre intressant kanske men jag fick ju skriva av mig en del;)


/J



 


Av jonna lundqvist - 8 augusti 2011 20:37

Den här helgen har verkligen tagit på mina krafter. Är helt förstörd, känner mig febrig och allmänt nere. Hoppas verkligen att det bara är en god natts sömn som fattas! Har inte tid med att vara sjuk just nu. Är ju bara ledig två nätter dessutom innan jag jobbar två nätter till. Sen blir det ialf ledigt över helgen:) Julia fyller ju fem hela år på söndag så då ska vi dit och fira henne..


Och jag blir verkligen hur frustrerad som helst när jag inte kan hålla igång som jag är van, har så mycket som ska fixas och donas med att jag blir alldeles handlingsförlamad istället, just nu kan jag inte se slutet på allt jag ivll hinna innan bebis kommer.


Men det finns nog en ljusning i horosonten ändå, är nog bara nu när man är så trött och slut att allt ser becksvart ut.


Äh, det här blev ju inte så roligt inlägg, imorgon ska vi till bm så då har jag förhoppningsvis någe roligare att berätta om.


/J

Av jonna lundqvist - 6 augusti 2011 17:06

Jobbarhelg igen, men sågott som halva är ju klar:)

Bra sovarväder när det regnar, synd bara att luften fortfarande är så tjock.. Men varit ett rejält åskväder här på em så förhoppningsvis börjar det ordna upp sig också.


En månad kvar att jobba sen är jag hemma med havandeskapsledigt, ska bli så skönt!:) Linnea har följt med sin pappa till borgvattnet, blir tomt här hemma men samtidigt skönt att få ta igen sig mellan nätterna.. Och de är ju hemma imorgon  igen..


För ett par veckor sedan följde jag med pia som hästskötare när hon skulle rida en distansritt i uppsala, riktigt lärorikt och spännnande, bara längtar tills jag själv är i form för att göra något liknande!! Tänkte lägga ut någon bild på sötnosen vi hade med oss, tanadik bay:)


Ska även ta och lägg ut bild på våran nya vagn, en emmaljunga cangaroo kommer nya bebisen få glida runt med. Jag är nöjd, var ute efter en lä'ttkörd vagn med tanke på vart jag bor. Och det känns det som jag hittat, har ju även provkört mias med barn i vagn och ett på ståbräda så jag vet ju lite vad jag pratar om,,

På tisdag ska vi till bm igen, ska bli spännande att höra vad de har att säga för den här gången, sist hade jag gått upp ca 6 kg, bm tyckte det var bra och menade att de flesta kg försvinner ju ändå då man ammar. De kommer ju även börja kolla upp mig lite tätare nu med tanke på att jag hade havandeskapsförgiftning på slutet med linnea. Men för mig känns allt bra än så länge, och känner mig väldigt trygg med bm i brunflo.


/J


     

Ovido - Quiz & Flashcards