Alla inlägg under juni 2011

Av jonna lundqvist - 25 juni 2011 21:37

Jag är så trött så jag tror jag trillar baklänges. Men det går nog till sig, patrik och linnea har farit till farfar tord i bgv då jag ändå jobbar hela helgen. Så nu har jag fixat ett par varma mackor åt mig själv och sedan ska jag sova. Kan behöva ladda inför morgondagens 7-21.


Trots allt var det inte lika skönt att vara själv hemma som jag trodde det skulle vara, saknar ju min sambo och prinsessa...


Men jobbar bara till tolv på mån och sedan ledig hela tisdagen, så då ska linnèa få bada har jag bestämt, är inte vädergudarna med oss får det väl helt enkelt bli badhuset!!


Renoveringen av Linnèas rum på övervåningen går framåt, har nu fått bort alla tapeter, målat taket och spacklat halva rummet.

Den här midsommaren var bland de blötaste jag varit med om och då menar jag inte i alkohol utan vädret!!


/J

Av jonna lundqvist - 18 juni 2011 21:40

Ja en hel del har vi ändå hunnit med sedan sist:)


Förra helgen for vi till sundsvall på en liten minisemester, tycker det är ett alldeles lagomt avstånd då man har små barn så slipper man att  det taren dag att åka dit och en hem. Linnèa tycker ju ändå att allt är ett äventyr. Det fina vädret gjorde ju förstås sitt till att helgen var lyckad men även de snälla människor vi bodde hos. Tack karin & lars!


Vi gjorde egentligen inget speciellt vilket var väldigt skönt, nackdelen med värmen var att mina fötter/fotleder svullnade upp och det gjorde ONT efter ett tag. Skönt då att inte ha massa måsten att hinna med.


Hade såklart en del Måste ha saker som införhandlades, bl.a köptes grejer till badrummet och jäklar vad lite kan göra så mycket...


Hemma börjar det okcså gå framåt, rabatter och sånt ser bra ut och för iår tror jag att jag ger mig. Håller efter och ser hur det artar sig...


I onsdags var vi på ul, och det är EN bebis därinne:) Den ville inte låta oss tjyvkika utan höll för handen:) Men det  spelar ingen större roll, blir en överskning då! flyttades en dag så inga stora förändringar heller.


Snart är min "semester" slut och allvaret börjar igen, men det är bara att fokusera på sommaren och innan man hunnit blinka är hösten här och jag är hemma på heltid. Har massa projekt som ska avslutas örutom att massa tid ska spenderas med min underbara lilla prinsessa:) Hos henne ser man en jädra utveckling just nu, massa utryck och funderingar, man kan ha riktiga dialoger med henne och hon funderar innan hon kommer på något finurligt att säga tillbaka. .


Första jobbpasset nu är på midsommarafton, känns väl lite sådär.. Men tjänar ju mkt bättre och kan lika gärna jobba så kan någon som kan få komma ut och festa!:)


har egentligen massa annat och berätta också men det får bli en annn dag, dethär blev tillräckligt långt känner jag;)


Lägger upp en bild på stickan som liten och en litenförhandsvisning på vad som komma skall:)


/J


   



Av jonna lundqvist - 9 juni 2011 11:49

Äntligen har vi lite sommar!:)

Håller på att pyssla massa ute på gården, jag har gjort klart den "runda" rabatten.

Rensat ogräs och grävt ur gammal jord. Lagt i fiberduk eller vad de heter;) och fyllt på med ny jord och planterat nya fina blommor..

'bara' den framför huset kvar då!


Patrik har gått med trimmern runt hela gården och håller nu på att klippa gräset..

Påtal om sommar, fick igår hem linneas vinterkläder blev ett rött didriksonställ för 549 så sparade ca 400 kr eftersom det inte är säsong.


Igår tog jag och johanna oss en roadtrip till hammerdal och hälsade på min mamma. Patrik och linnea kom förbi på em så tjejerna fick leka en snabbis.


Var en jättemysig dag ialf med massa skratt:)

Och imorgon blir det nya äventyr....


/J

Av jonna lundqvist - 6 juni 2011 11:59

Okej, idag är vanliga jag tillbaka igen. Allt känns mycket bättre efter en natts riktig sömn.  Helt plötsligt känns det inte så jobbigt att jobba inatt. Jag har ju för tusan en lång ledighet att se fram emot sedan!:)


Igår tog jag mig en skogstur med världens bästa Rigel. Inget kunde bli så mycket bättre, fint väder och snäll häst:) Blir ganska lugna turer nu dock. Skulle haft någon som vill rida honom ibland, jag ska nöja mig med körning tror jag:)


nä nu ska jag se till att hela familjen lundqvist/jonasson tar sig en dusch!


/J

Av jonna lundqvist - 5 juni 2011 17:01

Så himla trött, känns ändå inte som om jag gör annat är o sover. Men blir väl snart bättre igen skulle jag tro:) Blir skönt o kommer bort lite nästa vecka på minisemester också..


Linnèa ville vara kvar hos håkan och carina ett tag och leka med ayla och leia, patrik skulle snart hämta henne. Jag ska åka till stallet och pyssla om min häst:)


Hoppas verkligen att de här två nätterna går lättare, eftersom det var så tungt förra veckan så gruvar jag mig som bara den för morgondagen. Men man kan ju bli glatt överaskad okcså och allt går som på en dans. Lär ju bero på dagsformen:)


/J

Av jonna lundqvist - 3 juni 2011 20:05

Idag är humöret betydligt bättre:) Sov ganska länge idag trots att jag gick av, men kände att det behövdes!:) Två nätter till veckan och sedan har jag "semester" till midsommar, jobbar hela midsommarhelgen men det gör inte mig något. Är ju betydligt bättre betalt. Dessutom känns det som en ganska överskattad storhelg.


Idag fick jag dessutom massa energi åt att städa huset, och efter ett par timmar när alla hjälptes åt så var det ju som nytt.. Synd att det går så fort åt andra hållet;)


Nu  har linnèa lagt sig för natten och jag har satt mig ner en stund med en kopp kaffe. Patrik är påväg till stan för att fixa något med bilen. Så ser våran fredagskväll ut:)


/J


 

Av jonna lundqvist - 2 juni 2011 18:26

Vädret verkar ju lovande, bara lite värme på det här också så!:)

sitter och gruvar mig för att snart fara iväg o jobba. föregående natt hade jag en trötthet från helvetet och fötterna svullnade som bara den, dax för bättre skor skulle jag tro. Kanske dessutom gör som tanterna och tar o införskaffar mig ett par stödstrumpor. För så här funkar det bara inte, varje steg var en plåga att ta och fötterna dunkade som om någon stog och hoppa på dem.


När jag sedan la mig i sängen så har jag inte alls sovit bra, först kunde jag inte somna?! brukar väl aldrig hända mig efter att jag jobbat men idag så. Sen är det så svårt när patrik o Linnèa är hemma för man tjyvlyssnar ju hela tiden vad de håller på med, så man kommer aldrig till någon riktig djupsömn. Men men, till slut sov jag och nu är det bara en natt till innan jag är ledig ca en vecka:)

Så egentligen ska jag inte klaga, men lite gnäll måste man ju få komma med;)


Bebisen har börjat röra sig mer och mer, den lär ju ha världens konstigaste dygnsrytm när den kommer ut med tanke på att jag ibland är uppe på dagarna och ibland på nätterna, ingen ordning på någonting!





Av jonna lundqvist - 1 juni 2011 12:48

   Idag får Linnèa sommarlov. Hoppas bara att vi får fint väder framöver så att man kan hitta på massa utomhus! Jag sitter och tittar på väderleksrapporter hela tiden men de verkar ju aldrig stämma så kanske lika bra o skita i det och ta dagen som den kommer..


Har faktiskt lyckats sova ganska bra på fm, skönt de eftersom jag ska jobba två nätter nu. Har bara varit hemma en natt sedan jag jobbade i hammerdal, så sömn var guld värt känner jag!


Ska strax ta och svira om och hämta Linnèa på dagis. Idag får även patrik semester, skönt o ha han hemma också:)


Funderar på om vi faktiskt måste ta itu med gräsmattan innan jag far på jobbet ikväll. Känns som att man måste passa på när det inte regnar, annars har vi väl en djungel här ute snart..


/J


 


Ovido - Quiz & Flashcards