Alla inlägg under oktober 2009

Av jonna lundqvist - 30 oktober 2009 15:27

Ska till mamma så fort patrik har kommit hem.. Känns som om det var hundra år sen jag var där nu:P Hon skulle visst bjuda på plankstek o de är ju inte helt fel...


Skulle se en film igår, killarna hade hyrt tre stycken men självklart hade dom lyckas hitta dom tre sämsta filmerna som fanns, såg tio minuter på varje film sen gav vi upp.


Jobbat och sen åkt till stallet, åsa har ju kommit hem från island nu så nu har man sällskap tillome:) Även fast pia har varit snäll o visat mig ridvägar o bjudit på fika ibland så är det ju jättebra nu när putte får börja komma igång också.


Egentlige är jag nog för trött för o skriva för jag bara yrar på men det får ni ta, dom som känner mig vet att jag är så i vanliga fall också :P


Nä nu har jag inte tid med det här, ska hämta världens bästa unge på dagis!:)


/J  

:D

Av jonna lundqvist - 27 oktober 2009 09:10

Var ju som sagt och löshoppade igår, och oj.. Han har gjort det förut... Roligt o se hur han själv tyckte det var kul..

Red lite lösgörande innan han kunde komma in i ridhuset och han är verkligen trevlig. Nu ser jag ännu mer fram emot träningen i nov.


Annars då, linnèa hade lyckats få av sig blöjan imorse.. Som tur var hade ingen olycka hänt:)

Nä nu är det bäst att jag går o äter lite frukost. Kanske skriver mer sen..


/J


Uppd. ja lite har man ju fått gjort idag ialf, gjorde klart en uppg till skolan som måste lämnas in i veckan. For vidare till stallet och påvägen så bestämde sig min blinkers för att sluta fungera, det bara fräste till litegrann sen så var det färdigblinkat (skitbil)


Pysslade i stallet som jag förövrigt trivs hur bra som helst i.. Red bonsy som hade tagit gårdagen väldigt bra, var piggare än någonsin idag. Red runt önsjön så det blev ju en liten bit ialf.


Imorgon blir det jobb på fm sen så ska jag ev gå på stan med jennifer och så kommer hovslagaren och ser till att putte får vinterpjucks.


Nästa vecka har vi utvecklingssamtal på linnèas dagis ska bli roligt o höra hur dom tycker att det går där:) Är Ju viktigt o veta hur ens guldklimp har det om dagarna:)


Nä nu blir det nog lite kaffe framför tv:n.


/J

Av jonna lundqvist - 26 oktober 2009 14:53

 Tog o kirra ridhuskortet idag så ikväll ska jag följa med pia och löshoppa bonsy... Ska bli spännande o se hur det går:) Får jag fatt i en kamera ska jag försöka ta några bilder...


 Annars har vi väl inte gjort så otroligt mkt, poat på lite bara.. Var till familjecentralen idag med Linnèa så hon fick springa av sig lite med dom andra barnen.. det verkar ha tagit bra för nu har hon sovit i en och en halv timme... Blir väl lite petsson & findus sen när hon vaknar:)


 Håller på o laga hemmagjord potatismos o viltskavsgryta till middag, gott! Ska iväg på öb en sväng o köpa ett hästtäcke åt marodören (Putte), har ingen lust o lägga ner massa pengar på ett täcke då han ändå har sönder dom efter ett par dagar, nu var det dessutom 30% där så då kan jag hellre köpa flera billigt än köpa ett dyrt.


I lördags var jag o köpte mig en ny vinterjacka + skor.. Vädligt ovant o inte behöva frysa, men jag är helnöjd!


 ja det blev bara lite skit skrivit som vanligt men det är ju ett par stycken som läser ialf:) Ha de bra!


/Jglass  

Av jonna lundqvist - 21 oktober 2009 17:49

    När jag var på väg till stallet idag så hoppades jag på att det skulle lysa upp o bli lika fint som igår men icke!:P

Ryckte manen på bonsy så man slipper skämmas:P Riktigt fin blev han.. Sen tog vi oss en liten tur, blev ganska lugnt med tanke på att underlaget är benhårt.. Men hästen går ju som en klocka, att man sedan kommer få en hel del muskler själv när man rider en kuse på 170 är ju en annan femma hahaha, dom behövs ju!XD


  Imorgon ska ju vi fara bort, men är hemma på fredag kväll igen:) Pia (stallägaren) tar hand om hästarna vilket känns väldigt skönt! I helgen har jag ingen aning om vad som händer, patrik höll på o surra om nåt men som vanligt har jag inte riktigt fattat poängen....


Nä nu ska jag gå o byta på min dotter som påstår att hon har 'ajsat', så det är väl lika bra man kollar upp det;)


/J


Av jonna lundqvist - 19 oktober 2009 17:42

Är så himla trött o frusen, är såhär färdig av att rida två hästar:P Fattar inte hur man orkade förut!

  Lämnade linnea på dagis och for iväg till stallet, red först ut tillsammans med pia på Bonsy. Har börjat jogga honom lite smått nu också går hur bra som helst! Verkligen en lättriden häst som gör sitt bästa!

  Ska antagligen iväg på träning för malin trollnäs den 21-22 november.. Ska bli riktigt roligt, är typ markarbete/hoppning beroende på vilken nivå man vill hålla det på. Och för oss beror väl allt på hur igång han är.


 Tog sen puttemannen på en sväng, han var pigg som vanligt och lyckades självklart tappa en sko! Blir så less att aldrig skorna kan sitta.... Så nu får man se hur snart en hovslagare kan komma..


  Karln kom hem en snabb sväng, hann äta middag tillsammans ialf. Sen så ringde dom från jobbet och han var tvungen o åka tillbaka för att jobba ett par timmar till. Men han skulle komma hem i tid så vi kan se på film och mysa:}


  Nä nu ska jag fortsätta och plugga innan jag är alldeles för trött!:)


/J


Av jonna lundqvist - 16 oktober 2009 08:24

Just för att jag i år ska vara smart och handla riktigt varma kläder.. Var på stadium igår och hittade en VARM jacka som jag tyckte riktigt mkt om. Och som tur är så kan ju jag ha barnstorlekar och helt plöstligt var jackan typ 500 billigare xD Dessutom ser det inte ut som om jag ska iväg o tälta när jag har barnstorlekar istället för vuxenstl..


Gick vidare på din sko och hittade ett par varmfodrade skinnskor, nu var dom jag testade på affären lite stora så jag tog och beställde från deras webshop idag istället. Så nu har jag för en gångs skull tänkte jag praktiskt när jag handlade vinterkläder iår!:)


Alldeles strax skajag ta o köra iväg mot hammerdal, hästarna ska skos klockan tio efter det har jag tänkt o borsta iordning dom och fara ut och rida en sväng eftersom imorgon flyttar putte och bonsy till stan.

Tycker det ska bli så himla skönt att ha hästarna i stan igen så man har nåt att pyssla med nu när allt annat börjar bli så tråkigt. Dessutom är det bra att man kommer ut och rör på sig:D


Blev klar med en kurs igår så nu är det bara nån till kvar sen börjar usk utb den 9e. Men skönt att man har börjat komma igång riktigt med skolan, nu hänger ju hjärnan till o me med!;)


Linnèa har lärt sig en ny låt på dagis; maya min piraya (eller hur titeln är) med electric banana band är vad jag får lyssna på hela dagarna (eller ialf första två orden innan hon asgarvar)

Blir en lång dag på dagis för henne idag eftersom jag är kvar i hammerdal till imorgon ska patrik hämta henne och komma efter till hdal när han slutat.


Igår va vi iväg och tittade på nåt som var väldigt spännande, skulle vara så härligt! Men måste kolla upp lite saker först och främst. Man vill ju inte hoppas för mkt men det är svårt o låta bli.


jaha, nä nu är det bäst att jag sätter fart.. Kan ju inte kalla 340:n jetplan direkt xD  

Av jonna lundqvist - 13 oktober 2009 17:38

  Ja nu är det höst på riktigt.. Tyckte det var uppfriskande till en början men nu börjar det bli för kallt för min smak.

På tors em åker jag till  hammerdal eftersom bonsy ska skos och dom andra två måste ha några tappskor påslagna.

Sen på lördag fm så ska putte och bonsy flytta in till stan, rigel får vänta en månad eller två till innan han kommer efter. Kommer och sakna honom men egentligen är ju skillnaden inte så stor eftersom jag är hos mamma ganska ofta och jag vet att han kommer att hållas igång.


  Annars är jag riktigt heligt less på de här årets däckrusch, jag vet att det är bra det blir mera pengar osv. Men det är skittråkigt att man knappt ska hinna träffas på hela veckan tycker jag.

Idag frågade jag linnea vad hon önskade sig då hon fyller år och då sa hon pappa HEMMA! Sen så om hon förstog innebörden av det hon sa vet jag inte riktigt. Men i vilket fall tyckte jag det var sött.. Men det är ju snart över så det är väl bara o bita ihop. Blir bättre då jag får in hästarna och har nåt att pyssla med också så man kommer ut lite själv.


  Imorgon ska linnea på dagis från morgonen och jag ska göra klart ett arbete, sen så är det bara o fara in på skolan en sväng på em.


Nä nu tror jag linnea tycker jag är hemskt tråkig för nu kommer hon och drar i mig o säger leka så det är väl bara o lyda!;)


/Jlinneaskor  








Av jonna lundqvist - 7 oktober 2009 18:41

  Insåg just nu att mitt barn har fått vattkoppor! Såg när hon hade badat att hela låren var prickiga med små röda prickar med små blåsor i..

  Men Det är ju bra att hon får det nu när hon är liten istället för sen då det blir mkt värre.. Blir en hemmadag för mig imorgon ialf. Kan ju plugga medans linnea sover, synd att man missar jobb bara:l Men det går nog fler tåg:)

  I helgen vet jag faktiskt inte riktigt vad som händer, eller jo. Det blir nog lugnt med ett prickigt barn! haha



  Mammas hundar är här på besök så jag är väldigt duktig och är ute o går flera långpromenader per dag. Sen att man förstör det genom att äta massa gosaker är ju en annan femma:P


  Patrik jobbar över mest varje dag, men man får ju tänka på att det är ett kort tag plus att han tjänar på det.. Han är så duktig gubben min:}

  Har hittat stallplats i Kännåsen åt hästarna vilket känns väldigt skönt kan jag lova! Började bli lite orolig om jag ska vara ärlig..


Nä nu ska jag leka lite med skruttan innan det är natt för henne och sen är det ju veckans höjdpunkt, Greys!


/J.linneavatten  





Ovido - Quiz & Flashcards