Alla inlägg under januari 2012

Av jonna lundqvist - 24 januari 2012 15:03

Ja idag är en milstolpe känns det som.. Ska iväg och jobba mit första kvällspass på typ 5 månader..

Allt för att dryga ut föräldradagar och kassan.. För att vara mammaledig blir man tyvärr ingen miljonär på. 

Men än så länge är det kortpassen som gäller a' 5 timmar åt gången.

Längre än så vill jag inte vara ifrån min ella. Tror även att det är en skön start för patrik att klara sig själv som tvåbarnspappa. 


Tänkte imorse näör jag och ella la oss för en sovmorgon då linnea och patrik åkt att inte behöver jag ställa någon klocka ella vaknar ju runt halv nio, jomenvisst! halv elva tyckte hon det var dags att kliva upp, så vi sov helt enkelt bort hela förmiddagen, hoppas det går att sova inatt nu då.,


Nä nu är det dags att jag sätter fart så man inte börjar med att komma för sent också.


/J


 

Av jonna lundqvist - 19 januari 2012 07:21

Halva januari har gått och nu var det ett tag sen jag skrev här igen..

Men saker och ting rullar på som vanligt. 


I helgen som var så for vi och hälsade på johanna och jimmy i deras nya fina husvagn, tack för att vi

fick komma, jättemysigt!:)


I veckan vet jag inte rikitgt vad jag har pysslat med men fullt upp har det varit. Så idag avbokade jag allt och så ska jag och ella vara hemma och mysa, städa och komma ikapp med tvätten:)


Igår var jag och mia i stallet, fick på lillkillen en grimma och sedan fick rigel bli av med lite hår. Han svettas ju så hemskt och tar ju dygn för honom och torka annars..


Igår mötte jag upp mickan en sväng på stan och fynade lite på åhlens, en body + tröja till ella, en tunika+ strumbyxor+ bodylotionskit till linnea för 129 kr:) tänk att halva reapriset kan göra en så nöjd!


Ska snart iväg till bvc på tvåmånaderskontroll. Man märker på lillskruttan att hon börjat 'prata' mer och mer och även börjat gripa efter saker.. Kul och se att det börjar hända saker:)


Undra hur den här dagen kommer att sluta? vi är vana att ta sovmorgon när storasyster är på dagis, ella sover alltså ifrån tio-halv elva vaknar första gången vid sex-halv sju och äter, sedan sover vi till halv tio-tio :) Men idag ska vi alltså vara på bvc 8.20 så då tänkte jag att det var lika bra och kliva upp när patrik och linnea for. Så nu har jag hunnit äta en rikigt frukost också, gröt och ägg:) ella däremot var lite småsur över den tidiga morgonen så hon somna om.. 


Ihelgen ska vi vara hemma, blir en sväng på jamtli på lördagen tillsammans med johanna och hennes syskonbarn. 


/J


 

Av jonna lundqvist - 10 januari 2012 16:25

Första inlägget för iår. Har varit dålig på att uppdatera men det är ju så mkt annat! 


Vad har jag att berätta då? mkt har väl hänt sedan sist men i stora drag så¨har vi firat jul  hos patriks syster firat en andra jul hos min mamma, firat nyår i bgv.  helgen som var tog vi det bara lugnt hemma, linnea hade en kompis som sov över här på lördagen. Mend det var typ allt:)


Idag började Linnèa dagis efter fyra veckors jullov, det var en glad tjej som for iväg imorse kan jag lova! Förhoppnigsvis blir kvällarna lugnare okcså då vi kommer in i våra vanliga rutiner igen, för senaste veckan har läggningen bestått av skrik och gråt. vilket inte är kul för någon av oss. Men hon har iochförsig sovit länge på mornarna så det är väl kanske därför, eller en liten 4årstrots?.. Hoppas på bättring nu ialf:)


Ella blir två månader på lördag, helt sjukt att tiden går så fort... Hon är nu en liten 6 kg klump som för det mesta är nöjd och glad. Flinar gör hon allrahelst åt storasyster men andra duger också bra. 


Jag har även kommit igång med ridningen igen vilket känns jätteskönt. Stallet är det ställe där jag kan poa på och få min egentid. 


nä nu ska jag göra nån mat! 


Fösta bilden är på linnèa i typ samma ålder som ella är i nu, och den andra bilden är på ella. 


/J

   


Ovido - Quiz & Flashcards