Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

23 augusti 2012

Av jonna lundqvist - 23 augusti 2012 15:54

Måste väl erkänna att jag kanske inte är världens mest flitiga bloggare,  men hur som helst så lär det bli bättre nu när hösten närmar sig och man kommer in i vardagen igen.


Sedan jag skrev sist har jag hunnit med att jobba och vara på en semestertripp med familjen. Gotlandsresan 2012 kommer gå till historien det är ett som är säkert, nä men trots regn och rusk så hann vi med allt vi planerat, kneippbyn där villa villerkulla är och med tillhörande vattenland, vibble bilmuseum, raukar, fårö, ett par dagar på medeltidsveckan i visby, tofta strand osv... 


Så vi är nöjda och jag tror även barnen är väldigt nöjda. Men trots allt så är det ju väldigt skönt o vara hemma:) <3

och allrahelst eftersom vi tog en tripp på ikea och köpte lite smått och gott så blev det ju extra kul o komma hem och pyssla på!


Börjar veta på ett ungefär hur vi vill ha det hemma, sedan är ju kruxet att hitta det vi vill ha när vi vet precis hur det ska se ut. (till vettiga priser dessutom)


Och idag kan jag berätta att jag inte ens varit utanför dörren trots att solen lyser.... Får skylla på att jag jobbat natten så halva dagen har sovits bort. Får bli en kvällspromenad med hela familjen efter middagen. 


Och förresten!! längtar tills nästa vecka då vi ska hämta hem hästarna igen!!:D Som jag längtat, behöver det andrummet som det faktiskt är att få vara i stallet och få pyssla på med hästarna. När ella kom och vi bodde i haxäng kände jag att jag tröttnat att hålla på, det blev en ren plikt att vara till stallet, kändes inte alls kul att man kände så inför sitt stora intresse. Men nu efter sommaren och då både jag och hästen haft en lång vila känner jag hu r mkt jag saknat det!:)


Nä nu är det dags att jag ska sätta igng med middagen, ella ligger o vilar och linnea är i lekparken o leker.. så bäst att passa på!:)


/J


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jonna lundqvist - 6 december 2014 23:56

Började idag läsa gamla blogginlägg och isåg då varför jag tycker det är roligt att skriva, för min egen skulle.. Det är ju så kul att gå tillbaka och läsa ett par år senare..   Idag är det alltså den sjätte december och Linnèa har fylltsj9u år (...

Av jonna lundqvist - 30 november 2012 10:13


Bara att erkänna att det går ett tag mellan mina inlägg, verkar inte bättra mig heller.. Men den som väntar på något gott eller hur var det??    Farmor har precis var så snäll och hämtat mina barn så att jag ska kunna ta en ridtur i dagsljus:) vi...

Av jonna lundqvist - 19 november 2012 11:15

Det där med regelbundet bloggande verkar inte fungera för mig, så de som faktiskt tittar in här får helt enkelt ha lite tålamod;)   Vi har väl inte gjort så överdrivet mycket under hösten, vardagen rullar på..    Ella som fyllde ett år i onsd...

Av jonna lundqvist - 20 juli 2012 10:58

Som vanligt verkar det bli långt mellan gångerna... men ska bättra mig!   Sommaren verkar bara svischa förbi, jag o patrik möts mest i dörren, antingen jobbar han eller så jag.  Men som sagt, skönt att få spara lite föräldradagar. Ella ska vara...

Av jonna lundqvist - 29 maj 2012 20:57

Ja tänkte att jag skulle ta och berätta om våran umeåresa.    Åkte dit i torsdags som sagt, träffade kirurgen som skulle op ella. Narkosläkararna som  absolut inte hade någon annan tid att träffas på än på tors (enligt kordinatorn) hade temadag...

Ovido - Quiz & Flashcards