Alla inlägg under maj 2012

Av jonna lundqvist - 29 maj 2012 20:57

Ja tänkte att jag skulle ta och berätta om våran umeåresa. 


Åkte dit i torsdags som sagt, träffade kirurgen som skulle op ella. Narkosläkararna som 

absolut inte hade någon annan tid att träffas på än på tors (enligt kordinatorn) hade temadag på tors em, så fick som tur var en ny tid på fredag. 


En liten sväng for vi ner på stan och kollade läget innan vi gjorde kväll.

Eftersom Linnèa var med så hade vi på förhand bestämt att vi skulle försöka hitta på saker som hon tkr är kul och passa på att ha en 'familjehelg'. Så fredagen spenderades på ett tropikhus som skulle vara 'norrlands största' men visade sig vara nere i källaren på kommunhuset i en förort till umeå... Men linnea var lika nöjd för det:)


Äkte förbi ett 'köpcentrum' och shoppade lite sommarkläder till ungarna. 

Lördagen åkte vi till ett ställe som hette leos lekland typ djungelhuset men större. Linnea tyckte det var jättekul (även vi andra) Och på söndagen passade vi på att göra stan:)


På måndagen började allvaret och klockan var ställd på 05.30, Patrik fick följa med ella in på op och hålla henne medans hon sövdes, jag kände att jag var för känslig och det är bara dumt om hon känner av att jag är ledsen. Under tiden hon operades gick vi och åt frukost för att få annat och tänka på.


Vid halv tolv tiden var hon klar och jag fick träffa henne på uppvaket, hon vaknade ganska snart och ville komma upp till mig, somnade sedan om i min famn ca två timmar. På eftermiddagen som följde hade hon väldigt ont och fick tillslut starkare smärtstillande för att kunna komma till ro och försöka äta lite. det blev vändningen och i morse var det samma gamla vanliga glada ella. Såklart att det är lite småknorrigt med maten men vi insåg att det var lättare om hon åt med sked istället för flaska.


När vi sedan fick valet om vi ville åka hem eller stanna på hotellet ytterligare en natt så var valet lätt. kändes som att det är lugnare för ella om hon får komma hem till sin egen säng och ha alla sina saker istället för att sitta på hotellrummet. Även Linnea var väldigt nöjd över att komma hem, och överlycklig över att få gå på dagis imorgon:) Nu följer ett par lugna dagar för oss då ella får bestämma vad som hinner göras. 


Jobbigt att se sin lilla bebis så hjälplös, men nu är den värsta pärsen över och vi håller tummar och tår för att det inte blir någon infektion eller liknande. 


/J  





























Av jonna lundqvist - 21 maj 2012 10:52

Har blivit långt mellan ggr som jag sriver här men ska försöka uppdatera lite om vad som hänt och vad som händer för oss framöver!:)


I princip har vi blivit klar med lgh, nu är det mest att flytta på saker, saker som ska kastas, saker som ska in i förrådet och saker som ska säljas kvar att greja med.. Annars är renoveringen klar och alla möbler är uppe, gardiner ska upp i ellas rum sen så!


Igår döptes ella, det blev en lyckad dag och jag hoppas alla inblandade känner sig nöjda! Ett extra tack till er alla som hjälpte till, jennifer med tårtorna, pia och ida för dekorationerna och paula, wallin och mia för allt 'extra' runtomkring.  Jag var helt förstörd och har typ sovit i tolv timmar, börjar komma igen men är fortfrarande lite småborta. Ska ta en promenad sedan innan linnea kommer hem ifrån farmor så lär det ju 'klarna' ;) 


Annas så måste jag få tag på en tvättstugetid och tvätta och börja packa för på torsdag far vi till umeå, ella ska på inskrivning då, seden ska ví vara i umeå tills på måndag då op är och sedan blir det väl ytterligare två dagar, men då bor ju en av oss med ella. För de som inte vet så har ella en liten gomspalt som ska åtgärdas. 


Jag börjar känna mig stressad för att packa åt fyra stycken i en vecka utan att kunna tvätta varav två är barn blir ju kul, men det löser sig nog. Annars så hart vi ju fredag-söndag då vi är 'göralös' alltså vi inte ska vara på sjukhuset, så  då får vi passa på att hitta på lite roliga saker med ungarna istället och göra det bästa av tiden vi är där trots att det är pga en tråkig orsak. samtidigt tk jag att det ska bli väldigt skönt att få det här överstökat. 


Läste i papperna nu att hon inte får använda napp på två veckor, det lär ju säkert bli jobbigt då nappen är en bra tröst och hon säkert kommer vara ledsen efteråt. men vi får göra det bästa av situatioen och sen är det väl lika bra man slutar med napp för gott? jaja vi får se vad som händer!


/J  

Ovido - Quiz & Flashcards