Alla inlägg under augusti 2009

Av jonna lundqvist - 26 augusti 2009 17:04

Ja idag så har jag varit på lärcentrum och prata med dom där, vet nu varför jag fått så dålig info.. Det berodde på att jag har kommit in på skolan i januari (?!) Men då pratade jag lite med en studievägledare och vi kom fram till att det var ett par ämnen som jag måste läsa för att kunna komma in på högskola sen, så det blir fullt upp i höst. Tog även en kurs mest för skojs skull, ser faktiskt fram emot o börja plugga igen! Känns lite plötsligt bara, börjar v.36 alltså nästa vecka!


Så nu har jag alltså tre terminer på mig att komma på vad jag vill bli, då har jag läst alla ämnen jag behöver plus uska som är en bra grund att stå på. Men vad jag vill bli när jag blir "stor" de har jag inte riktigt kommit på än. Så det känns skönt o ha lite tid på sig, samtidigt som man gör nåt nyttigt!


Ska även komma igång med motionerandet har jag tänkt, jag och linnea har varit ute och gått ett par långa promenader. Jag menar det är inte så hiskligt mkt jag vill gå ner, 3.5 kg ska vara borta innan jul. Det är mest att man vill "fasta" till sig litegranna:)


Nu är det bara två dagar innan vi far till svall:) Även att jag jobbar två nätter nu så jag går alltså av den morgon vi ska fara, ska försöka sova så länge som möjligt men måste hinna uträtta lite ärenden innan vi far..


Nä nu ska jag umgås med min familj lite granna innan jag ska ta pärlan o brumma iväg..


Av jonna lundqvist - 20 augusti 2009 12:29

Tänkte jag kunde ta och skriva ett inlägg medans jag väntar på posten, aldrig att den är såhär sen men självklart just idag så är den det!

 Funderar att gå på djungelhuset med linnea en sväng lite senare idag, tror hon skulle tycka det är jätteroligt!


Försöker även tjata med mig karln på bio ikväll, får se hur bra det går;)

Har en hel del ärenden att göra idag, får ont i huvudet bara jag tänker på det..


Linnea vakna  nu så jag får skriva mer sen!





Av jonna lundqvist - 19 augusti 2009 19:47

jaha, jobbat två nätter o nu ledig tills på fredag.. Skönt! :)


Nu har vi ialf bestämt att det blir nästa helg som vi far till sundsvall på en liten minisemester. Ser fram emot o komma ifrån den här stan! 

Egentligen har jag inte så mkt att skriva, hjärnan hänger inte riktigt med idag så jag tror jag skriver ett längre inlägg imorgon..


/J

Av jonna lundqvist - 12 augusti 2009 00:31

.. att jag glömt att berätta fortsättningen på kaninhistorien..

Ialf så hade ju jag och mamma räknat ut att vi vill bestämt att barnen ska ha dvärgkaniner som dom kan gosa med osv.

Men mamma läste en dag en annons på blocket om kaniner som bortskänktes med burar och allt. Till saken hör att i annonsen stog det bara att det var vädurar inte om det var dvärg eller "jättevädurar". Mamma som den här dagen skulle till stan med en jobbarkompis bad sitt ex (julias pappa) ringa på kaninannonsen. Hon påpekade att han skulle höra sig för om det var små eller stora kaniner. Sagt och gjort han ringer på kaninerna som visar sig vara två stycken JÄTTEvädurar, men istället för att låta saken vara så tycker M så synd om nuvarande kaniners ägare som var sjukliga att han självklart tar hem dom.


Eftersom det var en hona och en hane och båda hade olika burar så placerar han en av kaninerna hos mamma o en hos sig själv. Så att barnen också har varsin. När mamma kommer hem på kvällen har hon ingen aning om att denna jättekanin finns på gården, utan tycker att hundarna beter sig lite konstigt och hör med jämna mellanrum konstiga ljud. Mamma får världens chock när hon upptäcker kaninen och kallar honom numer för monstret.


Ca en vecka efter kaninerna har hämtats kommer julia in från sin kanin och säger till M det hänger råttor på kaninens tuttar...... Och ja mkt riktigt så har det blivit TRE jättekaniner till!!


Själv tycker jag det hela är ganska kul!

Av jonna lundqvist - 11 augusti 2009 11:26

Veckan började ju inte så värst bra, var helt enkelt dyngförkyld. Skulle ha jobbat två nätter nu men det skulle aldrig ha gått! Inatt är min lediga natt och imorgon börjar allvaret med en "tredagars" eller hur man säger..


Sen så är jag klar med nattschema och börjar på dagen igen, känns så skönt!! Fast det ger ju helt klart inte lika mkt pengar på dagen... Men det kan jag ta bara man får vara med familjen igen så..


Nu är det inte så länge kvar, längtar verkligen efter att få börja plugga! Ska bli så himla skönt.

& Linnèa har börjat gå på riktigt på sitt nya dagis, och det går verkligen hur bra som helst! Jag är så himla nöjd att hon fick börja där, än så länge finns det inget jag kan klaga på:)

Förresten fyller min lillasyster år på fredag och jag har än så länge inte hittat den perfekta presenten:/ kom gärna med förslag!!


nä nu ska jag ta och äta lite lunch sen så kanske man ska fara till lugnvik o ta en kaffe med gubben:) få se vad som händer..


På återseende!







Av jonna lundqvist - 4 augusti 2009 12:28

Jag  vet egentligen inte vad som har hänt, har bara inte haft lust o skriva på ett tag..


Kan bero på att jag har börjat jobba natt och känner mig grymt asocial, den dagen då jag har gått av på morgonen går all energi åt till att hålla ögonen öppna resten av dagen. Försöker umgås med min underbara familj så mkt som möjligt,  hålla efter hemma  är ju rena skämtet men försöker så gott det går, självklart så blir ju det allra mesta lidande. Men det ger mera pengar o gå natten och nu är det bara 1½ vecka kvar innan jag börjar på dagen igen:)


Efter det så är det bara två veckors jobb kvar så ska jag börja plugga, känns så skönt!


Håller dessutom på att skola in Linnea på sitt nya dagis den här veckan, går hur bra som helst. Så himla glad att hon fick börja där:)


Annars då? Less på den här stan, på folket i den, alla trångsynta människor som inte har bättre för sig än att sitta o prata skit om allt o alla. Jag säger då bara det, rannsaka er själva först och främst.


 Jag har även insett att trevliga människor är nog bara en fasad, så fort man vänder ryggen till så gör de allt för att såra dig.

 Men men, nu är det färdiggnällt för min del!:)


Linnèa blir större och större, allt går så grymt fort nu. Hon lär sig nya saker och ord hela tiden... Så stolt över min lilla tjej!


Om ett par veckor fyller julia tre och eftersom vi lovat så ska småtjejerna få en varsin kanin då:) Julia säger att hon ska ha en "jättekanin" men jag tycker en dvärgvädur verkar lämpligt...


Lovar att det inte ska dröja riktigt lika lång tid innan nästan inlägg, ska passa på o ta en powernap nu medans linnea vilar.


Patrik, Linnea ♥


På återseende!



Ovido - Quiz & Flashcards