Alla inlägg under januari 2010

Av jonna lundqvist - 19 januari 2010 07:11

Jobbade natten mot måndagen, var skapligt trött efter det då jag har en helt annan dygnsrytm nu än tidigare då jag jobbat natt..


Har en liten lillasyster på besök, linnea tycker det är jättekul! Ska snart göra oss iordning och möta morfar och mamma på sjukhuset. Morfar ska på ögonkliniken så ska vi hålla mamma sällskap i fiket under tiden.


Var och tittade på haxäng igår också, tror vi kommer trivas jättebra!


Nä nu ska jag hämta in tidningen och dricka mitt morgonkaffe.


/J



  

Av jonna lundqvist - 16 januari 2010 00:08

Jag inser verkligen inte poängen i att bråka o vara osams?


Det för ju som inte något gott med sig.. enbart onödigt   /J

Av jonna lundqvist - 14 januari 2010 10:29

Började dagen med att skjutsa patrik till jobbet då jag helst inte kör linnea i volvon utan tar den bil som känns säkrare. 

Skulle ändå till Kännåsen och släppa ut hästar så det passade ju jättebra. Eftersom Linnèa har sin lediga dag ifrån dagis idag var hon självklart med, gjorde sitt bästa o försökte hjälpa mamma mocka. (Det tog typ trre ggr så lång tid än om man är själv, men övning ger färdighet..) Snart är hon nog en liten hästtjej!:)

Totalt orädd för hästarna är hon ialf..


Efter det lilla äventyret så for vi och handla innan jag skulle svänga in på skolan och prata med en lärare om lite uppgifter. Gick ganska fort och nu har jag lite mer att göra..


När patrik har slutat så ska vi fara till haxäng och kika på huset en gång till. Kul! Ska försöka komma ihåg att ta lite bilder idag som jag kanske kan visa här sen..


/J

  





Bilden på världens bästa unge är stulen av Mickan förresten;)

/J

...

Av jonna lundqvist - 13 januari 2010 09:53

Det är ju helt sanslöst då man tycker det är ganska varmt när det är typ -17.. Så länge det är varma   re än -25 är man nöjd, haha..


Ja annars har det väl inte hänt så mkt de senaste dagarna, har haft en del skolarbete som jag pysslat på med. Vill ha allt helt klart innan jag sätter igång på allvar med medicin grund. Insåg då jag fick schema för de närmsta tre veckorna att jag har de jag gör med den kursen.


Jag och Linnèa var en sväng till Mickan igår, skönt o lämna hemmet en sväng:)


äh, jag hade visst inget spec o skriva om..


/J


Av jonna lundqvist - 10 januari 2010 15:50

Igår for vi till övik och köpte ny bil, vi har kommit på vad handikappad man blir då man är utan bil.. Förra passaten blev ju krockad, volvon tycker det är alldeles för kallt för o gå, så som tur är har vi helt fantastiska vänner som har ställt upp för oss under tiden och kört oss vart vi än behövt:)


Och för igår, tack till emil som skjutsa, paula o wallin för barnvakten och johanna för ett roligt sällskap! Det var GULD värt!<3  

Av jonna lundqvist - 6 januari 2010 14:51

...kunna vara ute igen utan  att frysa häcken av sig? Har ialf lyckats göra en riktigt bra vinterhage nu i januari, som tur var så hade dom som hade gården innan mamma lämnat kvar massa stolp kvar i backen vilket var räddningen.


Flyttade sedan hästarna igår och det gick också jättebra med tanke på att islänningarna inte har åkt så mkt transport. Fick mig en liten blåtira emn hellre det än att dom slet sig lös o sprang på byn, haha!


Ska strax åka hem, patrik är o hjälper mamma hämta en släpvagn med ved sen far vi. Borta bra men hemma bäst:)

Har varit ett par lugna och sköna dagar, paula o wallin var förbi och drack kaffe igår, visade sin nybil(Y) annars har vi trotsat vädret och varit ute, vilket har gjort oss så trötta  att vi somnat som stockar på kvällarna...


Nu är ju snart januari över sen så kan man ju faktiskt se en ljusning:) Sommaren kommer vara efterlängtad! Annars så blir nog resten av veckan också lugn, har ett skolarbete som jag håller på att knåpa med. Sen tänkte jag börja packa lite inför flytten så att det inte blir så mkt på en gång...


Nä nu ska jag ringa karln o höra hur det  går med veden.


/J

Ovido - Quiz & Flashcards