Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

14 November 2012

Av jonna lundqvist - 14 februari 2012 22:22

Släppte ut hästarna imorse vid 05, skickade iväg patrik och linnea på dagis och jobb;) Badade ella och

åt frukost, tog sedan en powerwalk runt haxäng. 


Kom hem och då var det bara o sätta sig i bilen och bege sig mot bvc, ella fick sina tremånaders sprutor, 

och det togs längd och vikt. hon är nu 63 lång och vägde 6990, har på en månad växt 5 cm och gått upp ett kg. Så

nu går det undan. For sedan in emot stan och hämtade linnea, hon tyckte så synd om ella som fått sprutor,,


Vi tog det ganska lugnt under eftermiddagen, förutom ett ryck med dammsugarn och skurkäppen men det var typ allt.

Till middag åt vi kycklingwok, jag sa till linnea att smaka ett bambuskott och nämnde även,- det är ju såna som pandorna äter! linnea smakar och svarar - då kan pandorna få behålla bambun för sig själva ! ingen höjdare med bambu med andra ord. 


Men nu ska jag o ella gå och lägga oss och vänta på att herrn i huset kommer hem. en lastbil fick punka vid halv tio så det var ju bara för han att fara.  antagligen kommer jag snusa gott när han kommer hem.


Mycket mer än så händer inte i haxäng för tillfället.


/j  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jonna lundqvist - 6 december 2014 23:56

Började idag läsa gamla blogginlägg och isåg då varför jag tycker det är roligt att skriva, för min egen skulle.. Det är ju så kul att gå tillbaka och läsa ett par år senare..   Idag är det alltså den sjätte december och Linnèa har fylltsj9u år (...

Av jonna lundqvist - 30 november 2012 10:13


Bara att erkänna att det går ett tag mellan mina inlägg, verkar inte bättra mig heller.. Men den som väntar på något gott eller hur var det??    Farmor har precis var så snäll och hämtat mina barn så att jag ska kunna ta en ridtur i dagsljus:) vi...

Av jonna lundqvist - 19 november 2012 11:15

Det där med regelbundet bloggande verkar inte fungera för mig, så de som faktiskt tittar in här får helt enkelt ha lite tålamod;)   Vi har väl inte gjort så överdrivet mycket under hösten, vardagen rullar på..    Ella som fyllde ett år i onsd...

Av jonna lundqvist - 23 augusti 2012 15:54

Måste väl erkänna att jag kanske inte är världens mest flitiga bloggare,  men hur som helst så lär det bli bättre nu när hösten närmar sig och man kommer in i vardagen igen.   Sedan jag skrev sist har jag hunnit med att jobba och vara på en semes...

Av jonna lundqvist - 20 juli 2012 10:58

Som vanligt verkar det bli långt mellan gångerna... men ska bättra mig!   Sommaren verkar bara svischa förbi, jag o patrik möts mest i dörren, antingen jobbar han eller så jag.  Men som sagt, skönt att få spara lite föräldradagar. Ella ska vara...

Ovido - Quiz & Flashcards