Alla inlägg under december 2011

Av jonna lundqvist - 14 december 2011 11:54

Idag tar jag och ella det lugnt hemma, ska hinna med lite städning innan övriga familjen kommer hem. Linnèa är på dagis, får jullov imorgon coh blir sedan hemma i fyra veckor. 


Igår var jag på bvc med båda barnen, ella som blir en månad idag växer och vägde nu 4790 och var 56 cm lång så nog går det undan. Linnèa var även med för 4års kontroll där de kollade synen, frågade om färger och om hon kunde räkna, de ville även att hon skulle rita en teckning och då ritade linnèa en prinsessa och skrev sitt namn breve. 


Hon har blivit så duktig med bokstäver, riktigt kul och se hur fort hon har utvecklats och hur glad hon själv blir då hon lyckas..


jul nästa vecka och det känns jättekonstigt, fast december brukar alltid bara svischa förbi och sedan är vi inne på nytt år vilket betyder att det bara är ett par tre månader kvar av vintern;) det gäller att se framåt...


Häromdagen skjutsade jag mia till strömsund där hon skulle en hämta en hund, klart att det blev det värsta tänkbara vädret, det var snöstorm, snörök och halt. men det blåste ju ialf inte. Fram kom vi även fast det tog lite tid hämtade hudnen som förövrigt fes hela vägen hem. Stannade även och drack kaffe hos morfar som ser ut att börja trivas i den nya lgh.  


Kom hem vid halv elva och då var det bara till att vika fram kläder åt hela familjen och se till att ha packat till dagen efter eftersom det var lucia på linneas dagis kl 7..


Som vanligt så är det så mörkt och trångt där dagis valt att ha firandet så något spec bra kort tror jag inte det blev, eftersom jag dessutom är kortare än genomsnittet så ser jag mest folks ryggar. Och eftersom de även envisas med att ha det utomhus så håller man även på att frysa häcken av sig. Men iår höll sig Linnèa ialf med de övriga och sjöng, så det var ju kul:)


Men nu skag jag ta och klä på oss så vi kankse tar oss ut på en promenad. 


/J  

Av jonna lundqvist - 6 december 2011 11:33

idag blir linnea fyra år, eller 19.20 ikväll om man ska vara exakt:) 

det var ju nyss hon var i samma storlek som ella, eller? Nä, jag hinner då inte med..

Det är när jag tänker på hur stor Linnèa har blivit som jag inser att jag ska ta tillvara på tiden med ella..


Och ella har för den delen hunnit med att bli tre veckor, börjar vara lite mer vaken och 'med'.. Kul och se framstegen, de märks ju så väl nu när de är såhär små..


Och idag letade jag fram ett ppar gamla jeans, fick faktiskt på mig dom (de satt något tajtare än förut) så nu är nästa mål att kunna stänga knappen!;) haha


Nä nu ska jag och ella åka mot affären, har hunnit med att baka en tårtbotten på morgonen och även plockat ihop

litegrann, bara dammsugningen kvar då:) och hoppas på att tårtnbotten inte smakar skit, skulle egentligen gjort den igår men var aldeles för trött på kvällen,. Ja just, ska hinna göra nougatrutor också, hm.. Har nog en hel del att stå i idag;)


Bäst att sätta igång! Blir till att sopa av bilen lite snö, stackars xsaran har ju stått i flera veckor..


/J  

Ovido - Quiz & Flashcards