Alla inlägg under februari 2010

Av jonna lundqvist - 26 februari 2010 17:12

Ja jag måste ju skratta åt mig själv. Jag länge nu tänkt ljusa upp håret, haft det mörkt , ja jag vet inte hur många år nu... Och till saken hör att jag bokade till och med tid för detta hos min frisör sist jag klippte mig (ca 4 v sedan) tills i slutet ¨på mars. Men nu är det ju så att jag har ju inget tålamod utan var självklart tvungen att testa själv nu när jag började få utväxt... så nu har jag alltså lyckats med att få ett halvt jätteblont och ett halvt lite mörkare hår. Jag hade tänkt mig ett helt ganska mörkblont hår... Men där ser man!!


Tänk vilka snilleblixtar man kan få ibland... Nåja, jag får nog se ut såhär tills min tid hos frisören. Den stackaren kommer ju få det hon gör!! haha


/J

...

Av jonna lundqvist - 26 februari 2010 14:34

Lgh besiktad gick någorlunda efter lite bråk, linnèa är magsjuk. Det är allt som händer för stunden. Jo förresten, färgar mitt hår också.. Återkommer senare om vilken färgen är...


/J

Av jonna lundqvist - 24 februari 2010 11:23

Känns verkligen som om man börjar om på nytt. Lägger allt det gamla bakom sig. Också det dåliga, men det är ju även en hel del bra.


Jag har alltid haft ett nån grej jag har saknat med varje ställe vi flyttat ifrån.. Krokom tyckte jag om själva lgh, den var stor och ljus. Färjemansleden saknar jag den stora balkongen och härifrån tror jag att jag kommer sakna att ha närheten till några fina vänner både till mig och linnea. Men Det är väl egentligen det som är lättast att lösa nu när jag kan ta bilen:)


Ska för den delen åka och kika på ett stall som kommer att ligga på vägen in till stan. Alltså ingen omväg för mig. Nybyggt och fint, dessutom så finns det hur mkt ridvägar som helst har pia informerat mig om:) Ska kika till helgen får vi se vad jag tycker.. Så förhoppningsvis flyttar jag snart in min egen fining.


Ska fara en sväng på jysk på fredag har jag tänkt, såg att de hade mkt fina billiga gardiner just nu.. (något jag verkligen kommer att behöva) Nä nu ska jag ta och göra ett städryck i lgh, snart skola!


/J  

Av jonna lundqvist - 23 februari 2010 18:05

Ja nu har vi ju flyttat ut lgh på jägmästarvägen. Men eftersom de gör klart badrummet nu i haxäng så har vi fått låna jessikas lgh under veckan. Snällt av henne:)


Annars så är det typ tusen grader kallt och jag börjar vara less på det här.. Jag ska köra häst och släde på ett bröllop på lördag. Hoppas verkligen på varmare väder för är det -40 går det ju bara inte:/


Har hållt på o plugga massa idag, skönt o få det överstökat.

Just nu sitter jag o gruvar mig för att lgh ska besiktas på fredag kl 9.30 Hur tusan putsar man fönster när det är såhär kallt?! jaja, det löser sig nog. Ska gå dit och städa imorgon då jag lämnat linnea på dagis och innan skolan.



Nä jag är trött och omotiverad. Ska försöka lösa det med lite kaffe, för det löser alla problem eller hur?;)


/J

...

Av jonna lundqvist - 16 februari 2010 08:18

Ja helgen då, i lördags var jag och jennifer iväg på kurs. Kursen var väl bra, sen tror jag man att man måste läsa och lära sig mer om själva principerna.


Sen for vi på en raggarrunda runt ström, ganska kul men var ju över på ca 1½ min;) Efter det for vi vidare på Dollar och jag kom ut med ett shampoo rikare. Innan hemfärd hann vi med en mosmeny.


Väl tillbaka i hammerdal for jag ut och red en sväng på rigel medans jennifer gick med landfari. Att det sedan var världens finaste väder gjorde ju absolut inte saken sämre.


Sedan styrde vi mot bgv där kvällen blev LUGN med lite kortspel och början på Dum Dummare innan jag helt gav upp och gick och la mig.


Söndan for vi ut och åkte skoter en sväng, linnea tyckte det var jättekul!:)

På kvällen var det dags för mig och jobba natten. Var en ganska lugn natt men hann bara sova ca 2½ timme när jag hade gått av eftersom jag skulle hinna in till stan och skolan så jag var skapligt trött under måndan, lyckades trots allt följa med pia och hämta hö i fåker, handla, städa och leka med linnea som förövrigt var minst lika trött som mig efter en heldag på dagis.


Idag ska jag snart fara iväg till stallet och rida. Hem och fortsätta med städningen och packningen, måste dessutom sätta mig o plugga ikväll.

Men tänker ta en paus under eftermiddan för o hälsa på Mia och Jason. Både jag och linnea kan behöva den pausen!<3


Längtar förresten till påsk, bilden på linnea är påsken för två år sen.. Då sov hon mest hela tiden, nu är det andra bullar!:)

/J


  

Av jonna lundqvist - 12 februari 2010 14:06

Har idag haft kursstart i social omsorg. Verkar vara ett ganska roligt och lättsamt ämne, så förmiddagen gick hur fort som helst. känns skönt och ha ett sånt ämne då man har hållt på och tampas med allt i medicin grund. Men även den verkar lida på sitt slut, hoppas på avstämmningstider bara.


Annars ska jag ju till hammerdal, tror jag måste åka imorgon för det blir så himla sent annars. kommer vara i strömsund till någon gång på em och sen åka tillbaks till hammerdal för o rida. Sen är det lika bra jag sover kvar där eftersom jag ska jobba sön-mån natt. Hur jag sedan ska lösa måndagen har jag inte riktigt insett än. Har ialf lektion på måndag eftermiddag som jag verkligen måste gå på. Att jag brukar vara smart som en kokosnöt efter att jag jobbar natt (sovit lite) är en annan femma..


Och dessutom att pärlan inte startar!! Jag fattar inte vad som tagit åt bilskrället, förra året starta den ju oftast ialf!:P får nog ta ett snack med den:)


Linnèa har förresten lärt sig säga 'jag älskar dig'. Det värmer om hjärtat när hon säger det kan jag lova:}


nä nu ska jag göra ett ryck med städningen här. Ser ut som en krigszon just nu, men det ska det snart vara ändring på!!:)


/J


  

...

Av jonna lundqvist - 11 februari 2010 09:28

Snart är det helg igen, tycker veckorna går så grymt fort.. Fast det är väl pga att man har något att göra för det mesta:) För det mesta trivs jag med det men idag hade jag gärna vänt på mig och sovit ett par eller sjutton timmar till. Förstår inte varför jag är så trött..


Igår blev det en långtur för båda hästarna, ca 1.5 mil. Putte var riktigt nöjd på hemvägen, då hade han som gjort sig av med all överskottsenergi och var avslappnad och lugn. Fint väder, solen sken kanske aningen för kallt. (allra helst då man rider med jympaskor för man har glömt bort o hämta de andra skorna.) Men alla tår sitter fortfarande kvar och inga missfärgningar så då kan man väl inte klaga..


På lördag ska jag mamma och ev jennifer iväg till strömsund för en kurs i akademisk ridning. Ska bli lite spännande trots allt:) Om inte annat för en trevlig dag då man kan umgås och titta på lite hästar.


Flytten närmar sig mer och mer, ska stöka lite kväll och på söndag. Men har en känsla av att jag har det jag gör nästa vecka i vilket fall..


Nä nu ska jag leka lite med Linnèa innan hon ska på dagis:)


/J     


Av jonna lundqvist - 10 februari 2010 08:29

   Känns som om jag börjat komma igång med bloggandet:) Jag som häromdan tyckte att nu borde vi väl klara oss från mera kyla hade visst fel!

Idag är det minus 20 igen. Blir så less, kan ta att det snöar osv men när det är för kallt för att vara ute är det inte kul.

Ska ialf trotsa vädret makter och fara ut en sväng med hästarna, säkert jättebra för förkylningen men det SKITER jag i..


Linnèa var precis som jag trodde jätteglad för att få komma på dagis, hon är så himla söt. Ger mig en puss o kram så säger hon; - Herrå, syns sen! Och springer sen iväg.

Och nu är det nästan bara en vecka innan vi flyttar, spännande!:)

Känns som om det här kommer bli ett helt nytt kapitel.. Men det är bra, känns som om det är läge för en förändring.


Nä nu är det bäst jag sätter fart om det ska hända något:)

/J






Ovido - Quiz & Flashcards