Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

19 januari 2012

Av jonna lundqvist - 19 januari 2012 07:21

Halva januari har gått och nu var det ett tag sen jag skrev här igen..

Men saker och ting rullar på som vanligt. 


I helgen som var så for vi och hälsade på johanna och jimmy i deras nya fina husvagn, tack för att vi

fick komma, jättemysigt!:)


I veckan vet jag inte rikitgt vad jag har pysslat med men fullt upp har det varit. Så idag avbokade jag allt och så ska jag och ella vara hemma och mysa, städa och komma ikapp med tvätten:)


Igår var jag och mia i stallet, fick på lillkillen en grimma och sedan fick rigel bli av med lite hår. Han svettas ju så hemskt och tar ju dygn för honom och torka annars..


Igår mötte jag upp mickan en sväng på stan och fynade lite på åhlens, en body + tröja till ella, en tunika+ strumbyxor+ bodylotionskit till linnea för 129 kr:) tänk att halva reapriset kan göra en så nöjd!


Ska snart iväg till bvc på tvåmånaderskontroll. Man märker på lillskruttan att hon börjat 'prata' mer och mer och även börjat gripa efter saker.. Kul och se att det börjar hända saker:)


Undra hur den här dagen kommer att sluta? vi är vana att ta sovmorgon när storasyster är på dagis, ella sover alltså ifrån tio-halv elva vaknar första gången vid sex-halv sju och äter, sedan sover vi till halv tio-tio :) Men idag ska vi alltså vara på bvc 8.20 så då tänkte jag att det var lika bra och kliva upp när patrik och linnea for. Så nu har jag hunnit äta en rikigt frukost också, gröt och ägg:) ella däremot var lite småsur över den tidiga morgonen så hon somna om.. 


Ihelgen ska vi vara hemma, blir en sväng på jamtli på lördagen tillsammans med johanna och hennes syskonbarn. 


/J


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jonna lundqvist - 6 december 2014 23:56

Började idag läsa gamla blogginlägg och isåg då varför jag tycker det är roligt att skriva, för min egen skulle.. Det är ju så kul att gå tillbaka och läsa ett par år senare..   Idag är det alltså den sjätte december och Linnèa har fylltsj9u år (...

Av jonna lundqvist - 30 november 2012 10:13


Bara att erkänna att det går ett tag mellan mina inlägg, verkar inte bättra mig heller.. Men den som väntar på något gott eller hur var det??    Farmor har precis var så snäll och hämtat mina barn så att jag ska kunna ta en ridtur i dagsljus:) vi...

Av jonna lundqvist - 19 november 2012 11:15

Det där med regelbundet bloggande verkar inte fungera för mig, så de som faktiskt tittar in här får helt enkelt ha lite tålamod;)   Vi har väl inte gjort så överdrivet mycket under hösten, vardagen rullar på..    Ella som fyllde ett år i onsd...

Av jonna lundqvist - 23 augusti 2012 15:54

Måste väl erkänna att jag kanske inte är världens mest flitiga bloggare,  men hur som helst så lär det bli bättre nu när hösten närmar sig och man kommer in i vardagen igen.   Sedan jag skrev sist har jag hunnit med att jobba och vara på en semes...

Av jonna lundqvist - 20 juli 2012 10:58

Som vanligt verkar det bli långt mellan gångerna... men ska bättra mig!   Sommaren verkar bara svischa förbi, jag o patrik möts mest i dörren, antingen jobbar han eller så jag.  Men som sagt, skönt att få spara lite föräldradagar. Ella ska vara...

Ovido - Quiz & Flashcards