Alla inlägg under maj 2009

Av jonna lundqvist - 29 maj 2009 10:28

När vi gick upp var det ju mkt sol som helst men det verkar ha kommit massa moln i vägen för den:( jaja, bara den finns där imorgon så..


Fick komma iväg och sola igår då jennifer var snäll o var med linnea ett tag. Blev riktigt brun faktiskt:)


Idag skulle jag behövt lite sällskap på stan, blir ju så tråkigt annnars.. Måste köpa ett par jeans till patrik, sandaler till Linnèa och Leggings till mig själv.. Men man får väl ringa runt och kolla läget litegranna om det är nån som är på hugget, ska invänta posten först i vilket fall..


Fan vad less jag blir på att bo här, var ute efter en flughuva var åt hästarna. Men tror ni den som jag vill ha fanns? Nä. Så emma ska köpa emd sig från övik åt mig, vilket jag tycker var väldigt snällt!:) Här i torvalla kunde dom beställa hem åt mig men då hade den gått på typ tvåhundra mer än vad dom egentligen går på och det tycker jag inte heller det är värt då jag behöver två.


Hoppas verkligen det blir roligt imorrnkväll och att det är mkt folk ute, hoppas på att mia kan följa med ut också:)


Inatt sov jag så tungt att jag inte vaknade på en gång då linnea ville ha välling, hon blev nog ganska frustrerad för till slut bara - mamma, mamma MAMMA!!! då vaknade jag äntligen vilket Linnèa verka tycka kändes som en evighet. haha


Nä om man kankse skulle ta och kasta på sig lite smink så man ser ut som en människa;)


På återseende!

Av jonna lundqvist - 28 maj 2009 15:18

Senaste dagarna har jag varit riktigt duktig, har hunnit med att städa hela lgh, storhandla och motionerat hästen!

Fast det kan ju bero på att jag har så otroligt tråkigt nu när patrik är i junsele, har som inget för mig. Värst är ju kvällarna, och jag tycker att jag borde ha vant mig vid att han är borta långa stunder i taget nu.. En vecka är ju ingenting liksom, men det känns som den längsta veckan i mitt liv! haha


Annars då? Imorgon kommer emma hit, och de tycker jag ska bli väldigt kul! Hur länge som helst sen sist ju..

 Linnèa ska följa med sin farmor på semester med husbilen över helgen, de tror jag hon kommer tycka är jätteskoj:) Imorgon blir det lugnt, god mat och massa skitsnack antar jag:P Men på lördag ska man nog kunna hitta på nåt bus skulle jag tro!


Att det dessutom skulle bli så varmt ihelgen var ju ännu bättre, ÄNTLIGEN! Jag ahde ju tänkt kunna sola en snabbis idag men vi får se hur det blir med den saken:)


Förresten! På Lördag ska jag få min första riktiga sovmorgon på flera år tror jag!! Ska göra mitt bästa för att ta till vara på den:)


Tror inte det är någon emning att jag skriver så mkt mer, är så trött att det mest blir massa onödigt vetande;)


På återseende! :)

Av jonna lundqvist - 25 maj 2009 18:51

Ja egentligen händer väl inte alltför mkt just nu, det bara flyter på:) Har varit borta ett tag hos mamma ialf. Grymt skönt och komma ifrån östersund, bara kunna öppna dörren och Linnèa kan springa ut o leka. Hon har för den delen hittat en ny hobby; plocka kottar!;)


Har hållt på lite med mammas småhingstar som gör stora framsteg, nu kan dom tillochmed gå framåt! haha..


I fredags stannade Linnèa hos momma medans jag o patrik for på grillfest i bgv (borgvattnet). Var riktigt kul men dagen efter kändes det inte alls värt det..


Kom tillbaka till staden igår och patrik for på jobb i junsele imorse. I veckan vet jag inte riktigt vad jag ska göra, har ju i princip lite semester kan man säga. Idag var jag och åsa på tur med hästarna som skötte sig hur bra som helst, hoppas på samma tur imorgon.


Nä nu trakasserar Linnèa katten så det är nog dax att lägga henne så hon orkar på dagis imorgon!:)


Det lär ju inte ta lika lång tid innan jag skriver nästa gång hoppas jag:)



Av jonna lundqvist - 18 maj 2009 11:09

Ja idag ska ju pärlan besiktas i hammarstrand.. Undrar verkligen hur detta kommer gå? nä, egentligen är ju det bara småfel på den.. Patrik har försökt fixa till den så bra han kunnat.. Sen så är det nog bara o hålla tummarna o be till gud! haha


Ja helgen då, i fredags for vi till mamma.. Hjälpte henne bygga hästhage, for till bgv på lördagen och patrik försökte fixa till nåt ljud i bilen, tillbaks till hammerdal på sön. Och flyttade på mammas två islandshingstar (1åringar) som typ inte sett en människa innan dom kom till oss (import.) Men dom skötte sig hur bra som helst! Som två gammhästar!:D haha

 Så det känns jätteskönt o ha dom på plats hos mamma:)


Funderar på att åka till mamma något i veckan också, patrik är ju i junsele och jag jobbar inget så det är väl lika bra o passa på? Får se hur det blir, har ju mina två kusar i brunflo också.


nä, nu ska jag ta och förbereda mig mentalt för min lilla roadtrip! Tur att tina är snäll o följer med! Kanske skriver ikväll och berättar hur det gick!:)


På återseende !

Av jonna lundqvist - 13 maj 2009 14:00

Kankse var dumt att lägga upp dagarna så att jag först har två korta dagar sen två långa.. Känner mig helt färdig, mkt för att jag har så många andra projekt efter att jag slutat jobba tror jag:P


Igår hände inte mkt alls, var hemma och fikade med lite folk o prata lite skit:)


Linnèa är så himla duktig på mornarna, verkar bara tycka om att komma på dagis så tidigt så hon får leka så fort som möjligt, sötnosen min:)


Idag ska jag försöka komma förbi en sväng till stallet, rigel måste verkligen röra på sig idag. Nästa vecka ska ju sofia börja ha honom på montèutb.


Som tur är så har mickan lovat att vara barnvakt under tiden jag är i stallet.. TACK!


Var till tandläkaren och spände tandställningen bytte bågar o dy. så nu är det flytkost för hela slanten! haha..


Ska ta en liten powernap nu tror jag!


Ha det bra!

Av jonna lundqvist - 11 maj 2009 12:06

Ja i helgen har väl inte hänt sådär otroligt mkt.. Har dragits med bihåleinflammation så man har kännt sig ganska mör.


Igår var vi på bilbingo, hade ju planerat att ta hem storvinsten på 8000  (satt emd ett nr ifrån) men det gick inte vägen den här gången. Patrik vann 400 kr så det gick ju runt ialf;)


Idag så är jag och linnea hemma och vilar upp oss inför veckan. Tina och livia ska komma förbi och hälsa på lite senare, det tycker nog linnea blir kul!:) Tänkte att jag och linnea ska gå ut och hitta på något bus också.. Ja annars? Till helgen ska vi nog ta en sväng till h-dal och hälsa på mamma och på lördagen bär det vidare till bgv och patriks pappa:)


Skönt och komma bort ifrån staden tycker jag!


jaja, nu ska jag komma på något vettigt att göra:) finns många små oavklarade projekt här hemma.....

Av jonna lundqvist - 8 maj 2009 14:00

Ja inatt har man sovit ialf.. Jag o patrik gick och la oss halv tio igår, hur skönt som helst! Men inte var jag friskare för det heller:/ Men tog mig iväg på jobbet, tack o lov att det bara var en kortdag!


Tog en kopp kaffe hos jossan innan jag hämtade skruttan på dagis.. Har nu städat hela lgh inför helgen, tur att linnea tycker om att städa så hon hjälper till så gott hon kan:)


Har verkligen ingen som helst aning om vad man ska göra i helgen.. Vill bara återhämta mig som det känns nu, men man får se vad som händer efter att man vilat lite:)


Nä ska som sagt passa på o luta mig tillbaka ett tag medans linnea vilar..


vi höres!

Av jonna lundqvist - 7 maj 2009 12:52

Vet inte vad som har tagit åt mig, har inte kunnat sova på tre nätter nu.. Idag var det ingen höjdare o kliva upp o jobba kan jag lova! Men dagen har nog gått bra ialf, har hunnit med och sola + storstädat mitt kök innan jag hämtade skruttan på dagis.


Linnèa tyckte precis som jag trodde att det var jättekul och komma på dagis idag och leka:) Men var väldigt trött när jag kom så det var bara att lägga henne i sängen direkt när vi kom innanför dörrarna.. Men iallafall så är jag så himla glad att vi fått plats på det nybyggda dagiset precis nedanför mig från aug.

Har ju velat att hon ska gå där enda sedan jag börja fundera på dagis. Lokalerna är ju inte direkt något att hurra för på hennes nuvarande, finns som ingenstans att vara om det är dåligt väder en dag och alla barn måste vara inne.


Lektionen igår med hästen gick hur bra som helst! Gick som på rosa moln efteråt:) Så det känns skönt att saker och ting börjar släppa lite med han med. Inte bara massa bråk.


Nu ska jag ta och äta lite lunch och må lite gått innan jag ska leka med mitt barn:)


uppd. jag tror att linneas förkylning har börjat vandra över på mig istället! hoppas verkligen inte det då jag bara är ledig en dag fram tills nästa fredag, så jag behöver nog alla krafter jag kan få! Men jag håller tummarna på att det går över!






Ovido - Quiz & Flashcards